تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۱
تشریح برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در ماه مبارک رمضان؛

وقتی توسعه فعالیت های قرآنی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد/ جزء خوانی؛ مهمترین رویداد قرآنی در ماه رمضان

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری فعالیت های فرهنگی و قرآنی، زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
وقتی توسعه فعالیت های قرآنی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد/ جزء خوانی؛ مهمترین رویداد قرآنی در ماه رمضان
حسین مسگرانی در گفت وگو با عصرهامون در خصوص برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: این اداره کل همه ساله اقدام به انجام یکسری فعالیت های عمومی در حوزه قرآن و عترت می کند.

وی افزود: یکی از کلان ترین، مهمترین فعالیت ها و قدیمی ترین رویدادها در این حوزه برگزاری مراسم جزء خوانی در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان و فرهنگسرای قرآن و نهج البلاغه است، که در طول ماه مبار رمضان با حمایت قاریان، به موضوع قرائت قرآن و مفاهیم آن پرداخته می شود.

کتابت آیات قرآنی توسط خوشنویسان در ماه رمضان

این مقام مسئول اضافه کرد: کتابت قرآن کریم توسط خوش نویسان استان در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب های قدر، برگزاری جشنواره های قرآنی در طول ماه و اختتامیه تجلیل از فعالان و چهره ها و خادمین قرآنی استان در پایان ماه مبارک با حضور آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان در محل مجتمع فرهنگی هنری زاهدان از دیگر برنامه های محوری این ایام است.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن توسط ائمه جماعت استان برنامه دیگری است که این اداره کل از اجرای آن حمایت کرده، و این برنامه با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رویداد دیگری که در زمینه فعالیت های قرآنی از بهمن ماه سال گذشته با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر و کمتر توسعه یافته در دستور کار قرار گرفته؛ اجرای دوره های متنوع توسط موسسات قرآنی در سطح استان است، که این اداره کل در راستای اجرای هرچه بهتر این برنامه حمایت هایی انجام داده، و کماکان در دستور کار دارد.

تشریح فعالیت های قرآنی ماه رمضان ارشاد در سیستان وبلوچستان

وی تصریح کرد: آموزش روخوانی و مفاهیم قرآن ویژه بانوان در زاهدان، تربیت مربی تسهیلگران قرآنی در منطقه شمال استان، برگزاری دوره های استعدادیابی قرآن ویژه کودکان مناطق حاشیه شهر، دوره توانمندسازی و ارتقای سطح قرآنی بانوان با رویکرد مفاهیم و تفسیر، دوره آموزش سبک زندگی اسلامی با محوریت فرهنگ قرآنی در حاشیه شهر خاش و مناطق حاشیه نشین، کارگاه سبک زندگی مقابله با آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین سراوان، کارگاه ترویج سبک زندگی علوی برگرفته از حکمت های نهج ابلاغه در شهرهای شمالی استان، شناسایی. جذب و توانمند سازی 500 بانوی فعال در مناطق و محلات کم برخوردار استان، برگزاری دوره های آموزش قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی در حاشیه شهر هیرمند از جمله برنامه های در طول ماه مبارک رمضان است.

این مسئول اظهار کرد: در بحث سبک زندگی، خانه ها و محلات دینی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی برگزار می شود ارشاد اسلامی از این برنامه ها حمایت کرده؛ افزون بر آنکه برگزاری کرسی های تلاوت قرآن با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن قرآن و نهج البلاغه در شهرستان های استان با حضور قاری بین المللی"احمدی وفا" در مساجد تشیع و تسنن نیز در حال انجام است.

وی گفت: قریب به 20 موسسه قرآنی در استان به صورت مستقیم بارائه طرح، مشغول به انجام فعایت های قرآنی هستند، برخی از موسسات هم که از سازمان تبلیغات مجوز گرفته اند به صورت غیرمستقیم در قالب توانمند سازی بانوان محلات و خانه های دین در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار مشغول به ارائه فعالیت هستند.

مسگرانی خاطر نشان کرد: این حجم از فعالیت های قرآنی و رویدادهای خوبی که امسال در استان در حال برگزاری است، بی نظیر بوده؛ از همه علاقمندان تقاضا می شود از فرصت به وجود آمده بهره گیری کرده؛ و مسئولین هم از موسسات قرآنی، محافل و مجالس این چنینی حمایت، و در راستای ترویج این فرهنگ کوشا باشند.
 
انتهای پیام/
https://asrehamoon.ir/vdci5yazzt1a552.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما