> عصر هامون - مردم به شایعات و تحرکات دشمنان توجه نکنند/ سیستان وبلوچستان، استان وحدت آفرین کشور است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش علمای اهل سنت به حوادث اخیر زاهدان؛

مردم به شایعات و تحرکات دشمنان توجه نکنند/ سیستان وبلوچستان، استان وحدت آفرین کشور است

9 مهر 1401 ساعت 17:06

جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان حوادث اخیر زاهدان را محکوم و خواستار برخورد قاطع و جدی با افرادی شدند که دست به اقدامات ددمنشانه ای می زنند و ایجاد ناامنی می کنند.


مولوی عبدالصمد کریمزایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: آشوب و اغتشاشگری100 درصد مسائلی را به وجود می آورد که باعث ناراحتی عمومی می شود، در این بین معلوم نیست چه کسانی دست به کشتار و مجروح کردن مردم می کنند، این در حالیست که ریختن خون خشم و غضب خدا را به دنبال دارد.

وی افزود: خسارت به اموال عمومی، بیت المال، بانک ها و غارت مغازه ها جرم بزرگی است.

این عالم اهل سنت با تاکید بر این که مردم باید آرامش خود را حفظ کنند، ادامه داد: باید با افرادی که دست به چنین اقدامات ددمنشانه ای می زنند و ایجاد ناامنی می کنند برخورد قاطعی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر امنیت نباشد هیچ چیز وجود ندارد همگان باید بر حفظ امنیت کوشا باشیم؛ اگر مطالبه ای هم وجود دارد باید از راه قانون پیگیری کنند؛ دولتمردان و متولیان نیز همانطور که تاکنون پیگیر بوده اند باید پس از این نیز به طور جد و عملی در رفع معضلات تلاش کنند چرا که دشمن از معضلات موجود به نفع خود سوء استفاده می کند.

مولوی کریمزایی گفت: مردم باید امنیت و آرامش خود را به ویژه در سیستان وبلوچستان که استان وحدت و اتحاد است حفظ کنند و از همه آشوب ها که باعث ناراحتی شده و ناهنجاری ایجاد می کند، پرهیز کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با تاکید بر اینکه مردم به شایعات دروغین و تحرکات دشمن توجه نکنند، اظهار کرد: نباید از سر احساسات دست به تحرکات زد و آب در آسیاب دشمن ریخت، مال مردم را به یغما بردن یا مغازه و بانک آتش زدن گناهی نابخشودنی است؛ اگر خیرخواه مردم و دلسوز آنها هستیم باید آرامش و امنیت خود را حفظ کنیم.
 
تفرقه افکنی و ایجاد ناامنی توطئه دشمن است 

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن دعوت از مردم برای برقراری امنیت و ایجاد آرامش، بیان کرد: ایجاد ناامنی، تفرقه افکنی و به اصطلاح برادرکشی اقدامی ناجایز و محکوم است.

وی افزود: این اقدامات ددمنشانه از خارج هدایت می شود و صف مردم از اغتشاش گران جداست، مردم باید نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار باشند.
مولوی ساداتی ادامه داد: خسارت به اموال عمومی ناجایز بوده، همگان باید در حفظ بیت المال کوشا باشند، تعرض به جان و مال مردم امری ناپسند است.
امام جمعه اهل سنت سراوان با تاکید بر اینکه نیاز کنونی کشور حفظ آرامش و ایجاد امنیت است، گفت: کشور قانون دارد اگر کسی مطالبه به حقی دارد باید از مبادی قانونی پیگیری کند.

دشمن وحدت دیرینه شیعه و سنی را نشانه گرفته است

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: حوادث تروریستی اخیر در زاهدان و پاره ای از نقاط آن هم در آستانه هفته وحدت برنامه ای از پیش تعیین شده از سوی دشمنان نظام و انقلاب است که وحدت و برادری بین شیعه و سنی را نشانه گرفته است.

وی افزود: شیعه و سنی سالیان متمادی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته، اکنون نیز مردم باید هوشیار و آگاه باشند تا دشمن نتواند با ایجاد اغتشاش وحدت دیرینه استان را که زبانزد خاص و عام است، خدشه دار کند.

ریگیان پور خواستار دعوت به صلح و آرامش مردم از سوی معتمدین، علمان و بزرگان طوایف شد و گفت: اجازه نخواهیم داد دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند، مردم فریب تبلیغات معاندین را نخورند و آرامش و امنیت خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 151817

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/151817/مردم-شایعات-تحرکات-دشمنان-توجه-نکنند-سیستان-وبلوچستان-استان-وحدت-آفرین-کشور

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir