تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۹
علیرضا قاسمی گفت: با اتمام طرح بزرگ جهاد آبرسانی میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از نعمت آب شرب با یک جهش ۲۰ درصدی از متوسط کشوری بالاتر می‌رود.
شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری پیشی می گیرد/رفع تنش آبی در بیش از ۲۸۰۰ روستا
علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون با اشاره به سه طرح بزرگ آبرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور رفع محرومیت و ارتقای شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب، عملیات آبرسانی و رفع تنش آبی بیش از ۲۸۰۰ روستای این استان در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب طرح جهاد آبرسانی عملیاتی شده است، افزود: در این راستا، آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی، آبرسانی به ۵۰۰ روستا در قالب طرح خیران آبرسان وزارت نیرو و آبرسانی به ۵۹۹ روستا در قالب مجتمع‌های روستایی برای بهره‌مندی نیمی از جمعیت روستایی استان محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان طرح جهاد آبرسانی را بزرگترین
طرح آبرسانی روستایی در سطح کشور از لحاظ حجم عملیات اجرایی و مبلغ برآورد دانست و افزود: ۸ هزار کیلومتر لوله‌گذاری، احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت بیش از ۲۴۰ هزار مترمکعب و ۱۸۰ باب ایستگاه پمپاژ با برآورد اولیه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۷۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری، شامل ۱۳۵ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۵۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

قاسمی ادامه داد: در قالب طرح خیرین نیز ۱۲۵ روستا به همت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، از خیران بنام کشور و مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان، آب‌رسانی خواهد شد،که در این راستا ۱۲۱ کیلومتر لوله تهیه و در مرحله اجرا قرار دارد.

لینک های مرتبط:
 

اجرای طرح‌های اضطراری و ویژه برای 3 شهر سیستان و بلوچستان/ تأمین آب پایدار برای ساکنان کنارک و چابهار محقق می‌شود

 

بیش از ۲۸۰۰ روستای محروم در طرح "جهاد آبرسانی" تامین آب می شوند/ شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی به ۷۲ درصد رسید



انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb0ab88rhbszp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما