تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
معاون عمرانی شهرستان زابل خبرداد:

آمادگی کامل ستاد تسهیلات نوروزی زابل در ایام نوروز

معاون عمرانی فرمانداری زابل گفت: ستاد تسهیلات نوروزی در دوبخش نوروز و ماه‌مبارک رمضان با هدف ایجاد شادی و نشاط در خدمت شهروندان و مسافران نوروزی است.
آمادگی کامل ستاد تسهیلات نوروزی زابل در ایام نوروز
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، مرضیه معین‌افشار با تبریک پیشاپیش عیدباستانی نوروز با اشاره به آغاز فعالیت ستاد نوروزی شهرستان زابل، در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: آغاز طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ از ۲۷ بهمن آغاز شده که یکی از اهداف مهم این ستاد و تاکید استاندار سیستان و بلوچستان ایجاد نشاط و شادی در بین مردم است.

وی افزود: ستاد تسهیلات نوروزی با آمادگی و برنامه‌ریزی ده کمیته از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۲۱ روز ادامه دارد و هر کدام از این کمیته‌ها که شرح وظایفی را بر عهده دارند از جمله کمیته اسکان که در زمینه اسکان مسافران فعالیت دارد، کمیته اطلاع‌رسانی که وظیفه‌اش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران است، کمیته نقل و راهداری، انتظامی و ترافیکی، تنظیم بازار، رصد و نارضایتی‌های عموم مردم و شکایات، کمیته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که مدیران دستگاه‌ها مسئول کمیته‌ها هستند و شرح وظایف ابلاغ و مصوب شده تا هر اداره فعالیت‌های مربوط را انجام دهد.

معین‌افشار تصریح کرد: رژه خودرویی که در ۲۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور برای آمادگی کمیته‌های امداد و نجات، سلامت و آب و فاضلاب، برق که امیدوار هستیم شهروندان و مهمانان نوروزی با مشکل قطعی آب و برق روبرو نشوند.

معاون عمرانی فرمانداری زابل ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترمکان‌های گردشگری در شهرستان‌های هامون و زهک وجود دارد اما در شهرستان زابل از پتانسیل بومگردی در روستاهای ارباب و کرباسک جهت استفاده شهروندان و مهمانان نوروزی این آمادگی وجود دارد و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های سنتی رصد انجام شده و کمیته‌های بازرسی نسبت به بهداشت و غذای رستوران و نظارت پیگیری و نظارت کامل خواهند داشت.

وی با اشاره به همزمانی نوروز و ماه رمضان، خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی که از ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین با عنوام طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز با رویکرد تقویت باورهای دینی و ارتقای فضای معنوی جامعه در بقعه‌های متبرکه سیدباقر و بی‌بی دوست که متولی اجرای آن اداره اوقاف است، در ایام نوروز اجرا می‌شود.

معین‌افشار تاکید کرد: از سوم فروردین ۱۴۰۲ طرح ضیافت الهی به مدت یک‌ماه در بقعه‌های متبرکه و مساجد برگزاری سفره های افطاری ساده، مناجات خوانی و جزء خوانی قرآن کریم، غرفه‌های محصولتت فرهنگی  در سطح بقاع متبرکه و مساجد توسط سازمان اوقاف اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: جهت زیباسازی به تمام ادارات جهت میزبانی از شهروندان اعلام شده تا هم فضای هر اداره جهت استقبال از نوروز اقدامات لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف این ستاد بیان کرد: بررسی برنامه‌های پیشنهادی جهت ارائه امکانات و خدمات جدید با کیفیت متفاوت از سال‌های گذشته به گردشگران، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری مبتنی بر توانمندی‌های زابل ، معرفی صنایع دستی منطقه از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

فرماندار ویژه زابل در پایان گفت: استقبال از اولین مسافران نوروزی در فرودگاه، ترمینال با اجرای موسیقی محلی و بسته‌های فرهنگی و معرفی مقاصد گردشگری با همراهی معاونت‌های ستاد و برنامه‌های پیش‌بینی شده امیدواریم امسال بتوانیم ساعات خوشی را برای گردشگران نوروزی فراهم کنیم.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcb5wb8wrhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما