تاریخ انتشار :جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
امام‌جمعه ملبورن استرالیا گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تصفیه روح در مسیر تقرب الهی است.
ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تصفیه روح است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی درگفتگو باخبرنگار اوشیدا به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان، ماه خودسازی و تصفیه روح است و خداوند همه اسباب کار را در این ماه برای پالایش روح و روان از آلودگی‌های گناه فراهم نموده و با لطف و رحمت مخصوص خویش همه درها و راه‌ها را در راستای تهذیب نفس و صفای باطن و تکامل معنوی گشوده است.

وی با تاکید بر اهمیت معنوی ماه مهمانی خدا، افزود:ماه مبارک رمضان، ماه دلدادگی به معشوق بی‌همتا ومهمانی حضرت حق فرا رسیده  ماهی که اولیای الهی برای فرا رسیدنش لحظه شماری می‌کنند و عاشقانه منتظر حلول این ماه عزیز هستند.

امام جمعه ملبورن تاکید کرد: ویژگی بارز این ماه انس با قرآن و روزه ی قلب و اجتناب از محارم الهی است ملت‌های مسلمان از جمله نسل جوان از این ماه باید برای تزکیه نفس و قرب الهی بهره‌گیری نمایند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به درگاه الهی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که خدا در اختیار بندگان خود قرار داده است و خداوند بندگان خود را به این ماه دعوت کرده و این دعوتی است که خداوند انسان‌ها را به سوی ضیافت خود می‌کشاند و ازخداوند بخواهیم سعادت درک این ماه رو به ما دهد تا بتوانیم از بركات این ماه توشه‌ای برای آخرت خود كسب كنیم و خویش را در معرض نسیم الهی در لیله القدر قرار دهیم و در روز عید فطر جوایز خود را از خداوند منان دریافت کنیم.

حجت‌الاسلام وحیدی بر لزوم نقش آفرینی رهبران مذاهب و ادیان در جهان برای ترویج تقریب و هماهنگی میان مذاهب و دشمن شناسی در راستای دفاع از ارزش‌های اخلاقی و نسل جوان تاکید کرد و ادامه داد: در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن (شب قدر) بهتر از عبادت هزار ماه است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل خواهش‌های نفس و تمرین‌های معنوی در طی ماه مبارک رمضان موجب پیراستن دل از اغیار و آراستن باطن آدمی به فضیلت گرانبهای خویشتن‌داری می‌شود و با خود بیداری و روشنایی به همراه می‌آورد.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcaian6u49nm61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها