ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> عصر هامون - افزایش معرفت بهترین عبادت در ماه رمضان است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل مذهبی:

افزایش معرفت بهترین عبادت در ماه رمضان است

4 فروردين 1402 ساعت 11:33

کارشناس مذهبی گفت: بهترین عبادت در ماه مبارک رمضان این است که معرفت خود را به خداوند زیاد کنیم.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام مصطفی باهری در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: بهترین عبادت در ماه مبارک رمضان این است که معرفت خود را به خداوند زیاد و روزبه‌روز بیشتر کنیم؛ چراکه دریافتی‌های ما نیز بیش‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به عبادت در ماه مبارک رمضان، افزود: دعاکردن یکی از مهم‌ترین مباحث عبادی و به معنای ارتباط انسان باخدا است.

حجت‌الاسلام باهری تصریح کرد: دعا ذات عبادت و به شکل عام توصیه شده که در هر زمان و مکانی ارتباط انسان با خداوند برقرار شود، اما برای اجابت دعا مکان‌ها و یا زمان‌های خاصی توصیه شده است.

کارشناس مذهبی ادامه داد: در قرآن مسائل مهمی راجع به نماز و روزه و احکام عملی، موضوعات اخلاقی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی بیان شده؛ اما باید توجه کنیم که قرآن کتاب هدایت است و ما به‌درستی قرآن را نشناخته‌ایم.

به گفته وی؛ ماه مبارک رمضان سراسر خیر، برکت، رحمت و ماه مهمانی خدا است.

حجت‌الاسلام باهری تشریح کرد: بر اساس روایت‌ها ماه رمضان برای سلامتی انسان، ضمن اینکه تحقیقات به اثبات رسانده روزه‌گرفتن را خداوند واجب کرده، برای صبر و شکیبایی که خودمان را تقویت و استحکام ببخشیم و در برابر سختی‌ها و دشواری‌ها مقاوم باشیم.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: ماه رمضان یکی از بهترین بستر‌های رشد و تعالی انسان است؛ اما اگر انسان گناهانش پاک نشده باشد یا اینکه در این ماه در کنار عبادت، به گناهان خود ادامه دهد، این امر باعث می‌شود که بهترین فرصت رشد و تعالی انسان از دست برود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن و معرفت الهی است، گفت: مؤمنین باید از این بهار به‌خوبی استفاده کنند و لذا تا پایان این ماه یکی از آدابی که در وجود دارد، روزه‌داران دور هم جمع می‌شوند و هر روز یک جز قرآن کریم را تلاوت می‌کنند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 158163

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/158163/افزایش-معرفت-بهترین-عبادت-ماه-رمضان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir