تاریخ انتشار :شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان خبر داد:

کمبود‌ ایستگاه‌های آتش‌نشانی در کلان‌شهر زاهدان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهر زاهدان این کلان‌شهر با کمبود‌ ایستگاه آتش‌نشانی روبرو است.
کمبود‌ ایستگاه‌های آتش‌نشانی در کلان‌شهر زاهدان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، ابراهیم شهریاری در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: به دلیل تأمین دسترسی مناسب و حداقل زمان استاندارد رسیدن به محل حریق و به طورکلی تأمین ایمنی شهری احداث‌ایستگاه‌های آتش‌نشانی از اهمیت دوچندان برخورداراست.

وی افزود: براساس استاندارد‌سازی‌ها در محدوده شهری برای هر ۵۰ هزار نفر یک‌ایستگاه آتش نشانی وهر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک آتش نشان ضروری است.

شهریاری گفت: در حال حاضر کلان شهر زاهدان ۱۱‌ایستگاه آتش نشانی شامل ۹‌ ایستگاه و پایگاه است و در حوزه‌های مختلف در این شهر فعالیت دارند.

به گفته سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان؛ علاوه بر آن سه‌ایستگاه مشارکتی با شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند که فرماندهی آن‌ها برعهده سازمان آتش نشانی زاهدان است.

وی با بیان اینکه باتوجه به افزایش جمعیت شهر زاهدان با کمبود‌ایستگاه آتش نشانی مواجه است، ادامه داد: برای رسیدن به حد مطلوب و شاخص‌های استاندار احداث و ایجاد تعداد ۶‌ایستگاه آتش نشانی دیگر و ۱۷۰ نفر آتش نشان در این شهر نیاز است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان تصریح کرد: امسال ۲‌ایستگاه در شهرک جهاد و مهرشهر درنظرگرفته شده که توسط اداره کل راه و شهرسازی قرار است ساخته و تحویل این سازمان شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: این سازمان در نظر دارد به منظور افزایش توان نیرو‌های امدادی و همچنین پیشگیری از حوادث احتمالی در زمان بحران و یا حادثه نسبت به آموزش و جذب داوطلبان مردمی اقدام کند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcg779q3ak9nq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما