تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴
شهروندان خاشی در حالی آغازین روزهای بهار را سپری می‌کنند که تکرار قصه کم آبی، افت فشار و قطعی‌های مکرر آب تاب تحمل از مردم را ستانده است.
آغازین روزهای بهار با قطعی‌های مکرر آب در خاش سپری می‌شود
  به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از تفتان ما، سیستان و بلوچستان دارای اقلیم گرم و خشک است یکی از استان‌های کم‌بارش و کم آب کشور به شمار می‌رود، این استان سال‌هاست با پدیده خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

مشکل کمبود آب در این استان سال‌ها هست که گریبان‌گیر مردم شده است و با فرارسیدن فصل گرما این مشکل چندبرابر می‌شود.

این کمبود آب موجب شده است در برخی از شهرها و روستاها قطعی آب به مدت طولانی و به‌کرات رخ دهد، شهرستان خاش یکی از شهرهای است که قطعی آب در آغازین روزهای بهار مردم را دچار مشکل کرده است.
 
جمشید زهی یکی از شهروندان خاشی  ساکن خیابان جمهوری در گفتگو با خبرنگار ما به قطعی مکرر آب در این محله اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز که آب نقش اساسی و عمده‌ای در زندگی انسان‌ها دارد متأسفانه در این شهرستان با مشکل نبود آب به بدترین شکل ممکن آن هم در ایام ماه رمضان مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: در این محله برنامه قطعی آب هر روز و به مدت چند ساعت ادامه دارد، چرا مسئولان فکری برای رفع این مشکل نمی‌کنند؟

 یکی دیگر از شهروندان خیابان رودکی خاش با ابراز گلایه از قطعی مکرر آب گفت تمام تایمی که آب وصل می‌شود مشغول پرکردن بطری‌ها و ظرف‌ها برای ذخیره آب هستیم.
 
این شهروند ادامه داد: ما همانند انسان‌های اولیه به بدترین وضعیت بهداشتی که در پی نبود آب به وجود آمده در حال زندگی‌کردن هستیم.

در راستای گلایه‌مندی شهروندان در پی قطعی مکرر آب در شهرستان خاش خبرنگار ما به سراغ رئیس اداره آب شهرستان رفته و پیگیر مشکلات از زبان وی شده است.
 
رئیس اداره آب شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کمبود آب و کاهش ذخایر آبی چاه‌های قدیمی در شهرستان یکی از مشکلاتی است که با حفر چند حلقه چاه جدید در صدد رفع این مشکل هستیم امید است در کمترین زمان ممکن با اتصال چند حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی شهرستان مشکلات شهروندان در زمینه کمبود آب حل شود.
 
محمد میرانی اظهار کرد: در بسیاری از مناطق از جمله ریگ‌آباد و جمهوری بر حسب شیب زمین قطعی آب زودتر از سایر نقاطی که پایین‌تر قرار گرفته‌اند صورت می‌گیرد  که نیاز به تجدیدنظر در شبکه‌های آبرسانی دارد.
 
رئیس اداره آب بیان کرد: شبکه آب‌رسانی سطح شهرستان خاش قدیمی و بسان تارعنکبوت درهم‌تنیده است و نیاز  به اصلاح کلی دارد که بودجه و هزینه کلانی را طلب می‌کند و باید متولیان امر همکاری و همیاری لازم را با اداره آب در تحقق این مهم انجام دهند.
 
میرانی با اشاره به کمبود ذخایر آبی از مردم خواست در استفاده از آب نهایت صرفه‌جویی را انجام دهند و لوله‌های خراب و نشتی‌ها را تعمیر کنند تا با کمک و همیاری آنان تا حدودی مشکلات کمبود و قطعی آب در شهرستان حل شود.
 
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcgn79q7ak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما