تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
کارشناس مسائل مذهبی:

شب قدر شب بخشش گناهان است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: در شب قدر که شب نزول قرآن است درهای رحمت خداوند بر روی بندگانش باز می‌شود.
شب قدر شب بخشش گناهان است
به گزارش پایگاه خبری عصر هامون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بامری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: ماه رمضان یکی از ماه‌هایی است که درهای رحمت خداوند بر روی همه بندگانش باز است.

وی با اشاره به در پیش بودن یک شب قدر دیگر افزود: شب قدر یکی از شب‌های نیمه دوم ماه مبارک رمضان است که بر اساس روایات یا شب نوزدهم یا بیست و یکم به‌ احتمال زیادتر شب بیست سوم ماه رمضان است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه ​شب قدر شبی است که همه مقدرات سالانه انسان باملاحظه اراده و اختیار و قابلیت‌های او مقدر می‌شود، تصریح کرد: در این شب که شب نزول قرآن است خیر و شر مردم ولادت و مرگ روزی و حج و اطاعت و گناه و هر حادثه‌ای که در طول سال به اراده انسان رخ خواهد داد مقدر می‌شود.

وی ادامه داد: شب قدر همیشه و هر سال تکرار می‌شود عبادت در این شب فضیلت فراوان دار دو بهره‌برداری از آن در نیکویی سرنوشت یک‌ساله بسیارموثراست.

حجت‌الاسلام بامری با اشاره به اینکه در شب قدر تمام حوادث سال آینده به امام‌ زمان عرضه می‌شود و وی از سرنوشت خود و دیگران باخبر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بزرگی این شب همین مورد کافی است که پیامبر اعظم صلی‌الله علیه واله فرمود: «ماه رمضان سرور ماه هاست و شب قدر سرور شب هاست»

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در قرآن کریم «قدر» به معنای منزلت و بزرگی خدا آمده است اظهار کرد: در شب قدر فرشتگان بسیاری به زمین می‌آیند؛ به‌طوری‌که زمین بر آنها تنگ می‌شود؛ لذا آن را «شب قدر» نام‌گذاری کرده‌اند؛ زیرا یکی از معانی «قدر» به معنای ضیق و تنگ است و در این شب قرآن با تمام قدر و منزلتش به‌وسیله فرشته صاحب قدر بر پیامبر اسلام (ص) نازل شده است.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdnj0fkyt0kj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما