ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> حجاب و عفاف تضمین‌کننده سلامت روانی جامعه است | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیمروز:

حجاب و عفاف تضمین‌کننده سلامت روانی جامعه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیمروز گفت: حجاب و عفاف یک ارزش اسلامی و انسانی که تضمین‌کننده سلامت روانی جامعه است.
حجاب و عفاف تضمین‌کننده سلامت روانی جامعه است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدقاسمی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: حجاب جزء احکامی که خداوند متعال به آن دستور داده و بدون شک، خداوند هیچ حکمی را بی‌دلیل واجب نکرده است.
 
وی افزود: حجاب اصطلاحی دینی به معنای پوشاندن برخی از نقاط بدن زنان و مردان در شریعت اسلامی است، حجاب در ادیان و اقوام پیش از اسلام وجود داشته و آیاتی در قرآن و احادیثی از ائمه (ع) از اهمیت آن سخن گفته‌اند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمی گفت: در نظام خلقت هر موجودی همراه با یک سری ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد خلق و زن به‌عنوان یکی از مخلوقات خداوند، ویژگی‌های خاصی دارد که باعث تفکیک و تمایزش از موجود دیگری به نام مردمی شود.
 
به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیمروز؛ یکی از این ویژگی‌ها جذابیت‌های ظاهری زن است و جنس آن همواره برای مرد جذابیت داشته و مرد همیشه به دنبال تصاحب او بوده است.
 
وی ادامه داد: باید در عفاف و حجاب آگاهی و فرهنگ‌سازی شود، در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید جلوه‌های ارزشمندی از وجود انسان ایجاد که زن و مرد در آن دیده شوند و این مختص جنسیت نیست.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف چه تأثیری بر سلامت جامعه خواهد گذاشت، تصریح کرد: از جمله موارد فلسفه حجاب داشتن جامعه‌ای بهتر و سالم‌تر است، اگر مردان و زنان به نکات مختلف دینی که وظیفهٔ اصلی آن‌هاست توجه کافی و لازم را داشته باشند، به‌مرورزمان می‌توان شاهد نابودی فقر و فحشا شد.
 
این کارشناس مذهبی افزود: ازاین‌رو زنان می‌توانند با دانستن فلسفه حجاب به زبان ساده، بدون هیچ دغدغه‌ای، با آرامش کار‌های روزمره خود را انجام دهند و در محیط‌های اداری بدون هیچ حاشیه‌ای بر روی کار خود متمرکز شوند.
 
این مسئول تشریح کرد: فضای مجازی تغییراتی را در حوزه زندگی مردم ایجاد کرده است و همه ساحت‌های زندگی توسط فضای مجازی دچار تغییر و تحولات جدی شده که بخش عمده این تغییر و تحولات در حوزه سبک زندگی است.
 
وی با تأکید بر اینکه ترویج بی‌حجابی در جامعه به‌عنوان یکی از توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: خواست عمومی اقشار مختلف مردم، مقابله و برخورد با هنجارشکنی و ترویج بی‌حجابی است.

انتهای خبر/ق
  https://asrehamoon.ir/vdcb5gb85rhb0fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما