تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد:‏

ارتقای شاخص بهره‌مندی روستاها از آب شرب با تکمیل طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل طرح جهاد آبرسانی شاخص بهره‌مندی روستاها از آب شرب بیش از ۹۴ درصد می‌شود.
ارتقای شاخص بهره‌مندی روستاها از آب شرب با تکمیل طرح جهاد آبرسانی
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به استان‌های محروم جزو برنامه‌های اصلی دولت است، بیان کرد: این استان با ۵۵ ﺷﻬﺮ و ۵ هزار و ۵۹۴ روستا یکی از استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ در بخش آب و فاضلاب موردتوجه جدی قرار گرفت، گفت: این استان باتوجه‌به شرایط ویژه و کمبودهای موجود ناشی از پایین‌بودن شاخص بهره‌مندی روستاها از نعمت آب، فرسودگی شبکه توزیع روستاهای دارای تأسیسات و گرفتار تنش آبی، ۲۵ درصد روستاهایی را که قرار است در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب پایدار بهره‌مند شوند، به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق با اشاره به آبرسانی هزار و ۷۵۱ روستای فاقد یا دارای تنش آبی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، افزود: این پروژه به ارزش ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است که به نوع خود بزرگ‌ترین طرح آبرسانی استان با حجم عملیاتی بیش از ۴ هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تأکید کرد: از ۴۲۵ روستایی که به نحوی نقشه‌های اجرایی‌شان آماده و عملیات اجرایی برای آنها آغاز شده، تاکنون برای حدود ۲۵۰ روستا شبکه توزیع و خطوط انتقال جدید اجرا شده و بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در قالب طرح جهاد آبرسانی صورت پذیرفته است.

به گفته قاسمی؛ از محل مجمع خیران وزارت نیرو ۵۰۰ روستا به این خطه اختصاص‌یافته که در گام نخست تفاهم‌نامه برای آبرسانی به ۱۲۵ روستا منعقد شده و قرار است با مشارکت استان از محل اعتبارات عمرانی و تهیه لوله توسط خیران اجرایی شود که در این راستا، تاکنون ۱۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع برای ۴۴ روستا صورت پذیرفته است یا در مراحل پایانی قرار دارد، ۱۲ روستا نیز از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته فاز دوم طرح جهاد آبرسانی نیز در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی در سطح استان عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا ۶۰۰ روستای فاقد آب مشخص و تاکنون موافقت سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای الحاق به طرح ملی اخذ شده است و امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌های وزارت نیرو، طی یک بازه زمانی سه‌ساله تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان و روستاهایی که در مسیر مجتمع‌های جدید قرار دارند، در قالب طرح جهاد آبرسانی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه تکمیل طرح آبرسانی منجر به ارتقای بیش از ۹۴ درصدی شاخص بهره‌مندی روستاها از آب شرب می‌شود، گفت: تاکنون حدود ۲۵۰ روستا شبکه توزیع آن اجرا شده که ۱۵۵ روستا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد‎.‎

انتهای خبر/‏
https://asrehamoon.ir/vdcbwgb8arhb0sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما