تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۳
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران زابل:

حضرت معصومه (س) الگوی بارز و نمونه دختران جهان اسلام است

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران زابل گفت: دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار دهند چرا که ایشان الگوی بارز و جاودانه دختران جهان اسلام است.
حضرت معصومه (س) الگوی بارز و نمونه دختران جهان اسلام است
به گزارش عصرهامون، سکینه رضائیان در گفتگو با خبرنگار اوشیدا با تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س)  و روز دختر بیان کرد: حضرت معصومه (س) یکی از بزرگترین زنان در طول تاریخ بوده که برای دختران امروز جهان اسلام می‌تواند الگویی بی‌نظیر باشد و از عالی‌ترین فضایل آن حضرت منتسب بودن به بیت وحی، رسالت وامامت است.

وی در خصوص ویژگی‌های حضرت معصومه (س) افزود: ایشان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دینی و الهی در خاندان موسی بن جعفر(ع) هستند، بانویی که به همه علوم زمان خود عالم بودند و عصمت از زیباترین و پرشکوه‌ترین وجوه شخصیتی و سیره زندگی این بانوی مکرمه است.

رضائیان ادامه داد: دختران و زنان نیز باید با الگوگیری از سیره تربیتی معصومان به ویژه بانوی کریمه اهل بیت (ع) خودشان را از لحاظ جایگاه عفاف و حجاب و برجستگی‌های اخلاقی و مقام اجتماعی در مرتبه بالایی قرار دهند و برتری خودشان را نسبت به مردان با ایمان و تقوا و علم آموزی در این نوع زندگی به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه دختران در فرهنگ اسلام خاطرنشان کرد: دختران امروز که مادران آینده هستند قشر پیشرو جامعه هستند و در دوران انقلاب همیشه دختران و زنان، با شجاعت، مردان را به خیابان‌ها آورده و در تداوم انقلاب، فتنه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و نقش مهمی داشتند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: دختران عزیز ما باید الگوهایی مثل حضرت معصومه را در زندگی خود داشته باشند تا بتوانند در مسیر تربیت و سلوک توحیدی و پیشبرد اهداف اسلام موفق باشند، چرا که طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) نماد ارزشمند و بسیار روشن زن در جامعه اسلامی زنی است که در جنگ و دفاع نقش تعیین کننده دارد و در هدایت و رهنمون جوامع جزو فرستادگان و رسولان دینی هستند.

وی با بیان اینکه دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار داده و این سجایا را حفظ کنند، تصریح کرد: همچنین باید اندیشه و تفکر حضرت را تبیین کنند و از ظرفیت و توانایی خود در حد اعتدال استفاده کنند، انقلاب اسلامی، فضایی برای رشد دختران مهیا کرد که در تمام حوزه‌ها خوش درخشیدند و سربلند بیرون آمدند.

رضائیان با بیان اینکه دین اسلام جایگاه والایی برای دختران قرار داده است گفت: مردان در خانواده قوام هستند و نقش صیانت و حفاظت از دختران و زنان را عهده‌دار هستند از این رو باید به این خلقت خداوند احترام بگذارند و برای او ارزش والایی قائل باشند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران زابل خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) عالم، راوی و امین امام زمانه خویش بودند و و یک زن در سایه‌سار توجه به زندگانی این بانو می‌تواند نسلی عالمانه و عارفانه را آموزش و پرورش دهد، و با داشتن الگوهای خوب و برتر می‌توانند همدوش مردان حرکت کنند و در تمدن‌سازی اسلامی فعالیت‌هایشان را داشته باشند همان طور که در طول تاریخ اینگونه بوده است.

وی ضمن بیان اینکه دختران رکن مهم جامعه معرفی شده که نقش مهمی‌ در شکل‌گیری خانواده‌های اسلامی‌ و قدرت بی‌بدیلی در عمارت تمدن بشری دارند، افزود: تا جایی که قادر هستند، فرایند جهانی شدن را از سقوط به اسفل السافلین به سمت صعود به مدینه فاضله مهدوی رهنمون کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) با رفتار عفیفانه خود جهان را متحول کرد تاکید کرد: دختران سرزمین ما باید با الگوقراردادن این بانوی بزرگوار و رعایت عفاف و حجاب مانند آن حضرت باید مشت محکمی به دهان جوامع غرب بزنند چرا که این جوامع سعی در متزلزل کردن اعتقادات زنان سرزمین ما دارند.

رضائیان با بیان این که رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود شاخصه‌های زن تراز انقلاب اسلامی را بیان کرده اند، گفت: ایستادگی در سنگر حجاب و عفاف مهم‌ترین خواسته جهانی زنان از زن مسلمان است.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcfyxdyjw6dvva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما