کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه ملبورن استرالیا:

ولادت حضرت معصومه (س) روز احیای هویت دختران است

31 ارديبهشت 1402 ساعت 17:57

امام جمعه ملبورن استرالیاگفت: میلاد کریمه اهل بیت(س) روز احیای هویت دختران و فرصتی برای نشر معارف و اندیشه‌های حضرت فاطمه معصومه(س) است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای تکامل هرچه بیشتر دختران جهان اسلام است تا خواهران، زنان و دختران امت اسلامی دینداری و انقلابی بودن را از کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برای سعادت دنیا و آخرت، خود الگو قرار دهند.

حجت الاسلام وحیدی افزود: این دهه به برکت تولد کریمه اهل بیت و برادر بزرگوارش امام رضا (ع)، فرصت طلایی برای نشر معارف و اندیشه‌های اهل بیت (ع) و تبیین فرهنگ رضوی است.

وی تصریح کرد: نیاز است از این ایام نورانی به منظور تبیین و ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی تلاش‌های شایسته‌ای صورت گیرد و با اندیشه‌های اهل بیت علیهم السلام وحدت و رواداری را در ملت‌های اسلامی ترویج داد.

علامه وحیدی خواستار تعامل میان جوامع بانوان نخبه و دختران اندیشمند کشورهای اسلامی و همچنین در کشورهای غربی که تکثر مذهب دارند، شد و تاکید کرد: همفکری و هم‌اندیشی بانوان جهان اسلام راه رسیدن به رستگاری در دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی را هموار می‌سازد.

امام جمعه ملبورن با اشاره به زندگانی حضرت معصومه (س) افزود: آن بزرگوار، بانویی متدین و انقلابی بود که برای احیای دین اسلام همواره مجاهدت کرد و جُود و بخشش و سخاوتمندی این بانو بزرگوار در اسلام زبانزد است.

امام جمعه ملبورن تاکید کرد: شهر مقدس قم به برکت مدفن مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) پایگاه علم و معرفت و دانش و خاستگاه بزرگان و فقهای دینی به شمار می‌آید و این جایگاه به تمام دنیا گسترش یافته است.

نماینده مجمع تقریب در استرالیا با گرامیداشت روز دختر تاکید کرد: دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه رفیع خود بکوشند و با بهره‌گیری از زندگانی آن حضرت دختر انقلابی و اسلامی جامعه باشند.

وی بار دیگر احترام به دختران را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: سالروز ولادت حضرت معصومه (س) روز احیای هویت دختران است و باید به آن‌ها احترام بگذاریم.


انتهای خبر/


کد مطلب: 160617

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/160617/ولادت-حضرت-معصومه-س-روز-احیای-هویت-دختران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir