تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷
امام جمعه ملبورن استرالیاگفت: میلاد کریمه اهل بیت(س) روز احیای هویت دختران و فرصتی برای نشر معارف و اندیشه‌های حضرت فاطمه معصومه(س) است.
ولادت حضرت معصومه (س) روز احیای هویت دختران است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای تکامل هرچه بیشتر دختران جهان اسلام است تا خواهران، زنان و دختران امت اسلامی دینداری و انقلابی بودن را از کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برای سعادت دنیا و آخرت، خود الگو قرار دهند.

حجت الاسلام وحیدی افزود: این دهه به برکت تولد کریمه اهل بیت و برادر بزرگوارش امام رضا (ع)، فرصت طلایی برای نشر معارف و اندیشه‌های اهل بیت (ع) و تبیین فرهنگ رضوی است.

وی تصریح کرد: نیاز است از این ایام نورانی به منظور تبیین و ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی تلاش‌های شایسته‌ای صورت گیرد و با اندیشه‌های اهل بیت علیهم السلام وحدت و رواداری را در ملت‌های اسلامی ترویج داد.

علامه وحیدی خواستار تعامل میان جوامع بانوان نخبه و دختران اندیشمند کشورهای اسلامی و همچنین در کشورهای غربی که تکثر مذهب دارند، شد و تاکید کرد: همفکری و هم‌اندیشی بانوان جهان اسلام راه رسیدن به رستگاری در دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی را هموار می‌سازد.

امام جمعه ملبورن با اشاره به زندگانی حضرت معصومه (س) افزود: آن بزرگوار، بانویی متدین و انقلابی بود که برای احیای دین اسلام همواره مجاهدت کرد و جُود و بخشش و سخاوتمندی این بانو بزرگوار در اسلام زبانزد است.

امام جمعه ملبورن تاکید کرد: شهر مقدس قم به برکت مدفن مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) پایگاه علم و معرفت و دانش و خاستگاه بزرگان و فقهای دینی به شمار می‌آید و این جایگاه به تمام دنیا گسترش یافته است.

نماینده مجمع تقریب در استرالیا با گرامیداشت روز دختر تاکید کرد: دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه رفیع خود بکوشند و با بهره‌گیری از زندگانی آن حضرت دختر انقلابی و اسلامی جامعه باشند.

وی بار دیگر احترام به دختران را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: سالروز ولادت حضرت معصومه (س) روز احیای هویت دختران است و باید به آن‌ها احترام بگذاریم.


انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcizuazyt1aqq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما