کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان خبر داد:

بارش‌های رگباری، رعدوبرق و وزش باد در انتظار سیستان و بلوچستان

31 ارديبهشت 1402 ساعت 10:57

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان از بارش‌های رگباری و رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در استان خبر داد.


علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا شب سه‌شنبه (یکم تا ۲ خرداد) در مناطق شمالی، مرکزی و ارتفاعات جنوبی رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.
 
 وی افزود: از چهارشنبه تا یکشنبه (سوم تا ۷ خرداد) وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای مناطق شمالی استان رخ خواهد داد.
 
ملاشاهی گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا جمعه (یکم تا ۵ خرداد) افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر برای مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.
 
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان ادامه داد: در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

 به گفته وی؛ در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و از سازه‌های گلخانه‌ها محافظت شود.
 
 ملاشاهی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری کرده و در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی احتیاط و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

انتهای خبر/ ق
 


کد مطلب: 160621

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/160621/بارش-های-رگباری-رعدوبرق-وزش-باد-انتظار-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir