کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول بسیج جامعه زنان زابل:

حضرت معصومه (س) الگوی تمام‌عیاری برای دختران مسلمان جهان است

2 خرداد 1402 ساعت 10:28

مسئول بسیج جامعه زنان زابل گفت: حضرت معصومه (س) چراغ راه دختران و الگوی تمام‌عیار دختران مسلمان جهان است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، طیبه پودینه در گفتگو با اوشیدا ضمن گرامیداشت آغاز دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)  بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) نماد وجود دختران و زنان فرهیخته و عالم در اسلام هستند.

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) مانند چراغ راه برای دختران هستند که الگوگیری مناسبی برای زندگی از ایشان داشته باشد تا به موفقیت برسند کسانی که ائمه (ع) را در زندگی الگو خود قرار دهند موفق خواهند بود.
 
وی افزود: به‌راستی که معنای معصومه (س) پاکی و عصمت است ایشان نشانه تقوا برای دختران جوان است تا الگوی مناسبی برای جوانان در جامعه باشند.

پودینه با اشاره به اینکه دختران جامعه اسلامی ایران باید حضرت معصومه (س) را سرمشق زندگی قرار دهند، تصریح کرد: برای الگوبرداری از این بانو لازم است در ابتدا با روش مبارزاتی و اخلاق نیکوی او آشنا باشیم و سپس از وی الگوبرداری کنیم.

وی به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) پرداخت و افزود: حضرت معصومه (س) الگوی تمام‌عیار برای دختران مسلمان جهان است.
 
مسئول بسیج جامعه زنان زابل تأکید کرد: عفیفه بودن و حیا داشتن از ویژگی‌های دختر نمونه است و باید گفت دختر از نظر مسائل ارزشی ارزشمندتر از پسر جلوه می‌کنند و ازاین‌جهت است که امروز دختران و جوانان ما مورد تهاجم فرهنگی هستند، اگر دختران ما به دنبال پیداکردن الگوی مناسب نباشند در گرداب این تبلیغات و تهاجم‌های فرهنگی غرق می‌شوند.

وی ادامه داد: راهی که می‌تواند دختران ما را به رشد و شکوفایی برساند، شناخت این الگوهای کامل و نمونه اسلامی است. اگر دختران ما اول خود را بشناسند و بعد به دنبال الگوهای مناسب خود بگردند جامعه به‌سوی روشنایی رهنمون می‌شود.

وی تصریح کرد: دختران ما نقش مهمی در اجتماع دارند، اگر دختری طبق اصول اسلامی تربیت شود می‌تواند خدمات زیادی را به جامعه داشته باشد و ما باید سعی کنیم این الگوهای رفتاری را در جامعه ترویج دهیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160709

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/160709/حضرت-معصومه-س-الگوی-تمام-عیاری-دختران-مسلمان-جهان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir