کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک کهک زهک:

سوم خرداد «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» است

3 خرداد 1402 ساعت 8:39

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک کهک زهک گفت: «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» است که رزمندگان اسلام جانانه دفاع کردند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، مولوی دوست‌محمد درواخ در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: سوم خردادماه نقطه عطف و قوت در تاریخ برجسته و زرین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک کهک زهک در مورد روز مقاومت، ایثار و پیروزی افزود: نام‌گذاری این روز فراموش‌نشدنی به حماسه‌های رزمندگان اسلام و مقاومت جانانه مردم بر می‌گردد که غیرتمندانه از وجب‌به‌وجب خاک مادری‌شان دفاع کردند.

مولوی درواخ تأکید کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ان تنصروالله ینصرکم ویثبت اقدامکم رزمندگان هم که در فضای آکنده از معنویت نفس می‌کشیدند به پیروی از آیات کلام‌الله مجید، بر دشمن بعثی پیروز شدند.

وی تصریح کرد: این پیروزی، افتخاری بزرگ برای ملت مسلمان ایران بود که به تعبیر امام راحل، فتح خرمشهر، فتح شهر نیست، بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرک کهک ادامه داد: درس و نتیجه مهمی که از فتح خرمشهر می‌توان دریافت کرد، این است که علی‌رغم نداشتن امکانات، صرفاً با داشتن ایمانی محکم و عزمی راسخ و ایثار، می‌توان بر قدرتمندترین ارتش‌های دنیا غلبه کرد.

وی تأکید کرد: عزت و قوت نیز دست خداست، نصرت و پیروزی هم با خداست، غیر از خدا خبری از پیروزی نیست، اگر ما این‌ها را خوب باور کنیم می‌فهمیم دشمن همیشه شکست‌خورده است، پیروزی همیشه از ناحیه حق است، این‌ها به‌عنوان یک اصل هستند، همیشه همین‌گونه است، البته ممکن است باطل هم جولانی بدهد؛ اما حتماً پس از آن سرنگونی و شکست دارد.

مولوی درواخ خاطرنشان کرد: در خرمشهر نیز این اتفاق افتاد، نصرت الهی مدنظر رزمندگان بود و خدا هم به‌وسیله این بندگان خوب خود خرمشهر را آزاد کرد، خدا بدون وسیله کارهایش را پیش نمی‌برد، خدا بندگانش را برای این پیروزی بزرگ وسیله قرارداد.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد افزود: آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام و آن هم با دستان خالی این مهم را به گوش جهانیان رساند که ایران اسلامی هرگز در مقابل کشورهای زورگو سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160765

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/160765/سوم-خرداد-روز-مقاومت-ایثار-پیروزی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir