کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس سیاسی:

خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش‌ها بود

3 خرداد 1402 ساعت 8:34

کارشناس سیاسی گفت: فتح خرمشهر، فتح خاک نبود و فتح ارزش‌هاست و سوم خرداد روز ایثار و مقاومت است.


حسن فضلی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: روز آزادسازی خرمشهر را به‌عنوان یک یادبود و افتخار ملی گرامی می‌داریم چرا که فتح خرمشهر، فتح خاک نیست؛ بلکه فتح ارزش‌هاست و این پیروزی یک معجزه الهی است.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) در این راستا افزود: خرمشهر را خدا آزاد کرد و فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود؛ بلکه مافوق طبیعت بود.
 
فضلی گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه‌های دفاع مقدس است به‌طوری‌که می‌توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عنوان کرد.
 
به گفته این کارشناس سیاسی؛ این پیروزی در پی عملیات بیت‌المقدس به وقوع پیوست و سبب بازپس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.

وی ادامه داد: این عملیات در ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی بن ابی‌طالب (ع)» آغاز شد و رزمندگان اسلام با عبور خود از رودخانه کارون و در سه مرحله عملیات، خرمشهر را پس از ۲۰ ماه اسارت آزاد کردند.
 
فضلی تصریح کرد: حماسه‌ای عظیم و ماندگار آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، جلوه‌ای عظیم از نصرت الهی و محصول وحدت، همدلی و هم‌افزایی نیروهای مسلح، حضور حماسی ملت غیور ایران در حراست از میهن اسلامی، پیروزی در تقابل اراده‌ها و به ثمر نشستن وعده الهی بود.
 
فضلی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: خرمشهرها در پیش است و به امید پیروزی نهایی رزمندگان اسلام بر کفر جهانی را داریم.
 
کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه رژیم بعث عراق زمانی به کشور ما حمله کرد که ما هیچ‌گونه آمادگی برای مواجه با این جنگ تحمیلی را نداشتیم، اذعان کرد: این جنگ در ابتدا موجب غافلگیری نیروهای نظامی کشور شد و ۵ استان مرزی درگیر جنگ بودند.
 
وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس فرازهای زیادی داشت، اما مهم‌ترین بخش شکل‌گیری تمام مؤلفه‌های قدرت و تحول در جنگ بین ایران و عراق از مهرماه سال ۱۳۶۰ تا سوم خرداد ۱۳۶۱ در چندین عملیات منسجم رخ داد.
 
فضلی گفت: برابر آمارها در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی و ۱۹ هزار نفر از ارتشیان عراق، اسیر شدند.
 
کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: دستاوردهای بلند‌مدت عملیات بیت‌المقدس الهام‌بخشی از اندیشه مقاومت و دفاع مقدس، ایجاد فرهنگ مبارزه با امپریالیسم، شکل‌گیری هسته‌هایی مقاومت در جهان و کشورهای اسلامی، شکست اسرائیل در برابر مقاومت است.

انتهای خبر/ ق


کد مطلب: 160766

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/160766/خرمشهر-فتح-خاک-نبود-ارزش-ها

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir