تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
فرماندار زابل گفت: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس برگ زرینی از افتخارات هشت سال دفاع مقدس در سایه همدلی بود.
فتح خرمشهر برگ زرینی از افتخارات هشت سال دفاع مقدس بود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، علیرضا ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود؛ بلکه معجزه الهی و امداد غیبی بود که به دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد و مهم‌ترین عامل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس که به فتح خرمشهر انجامید، اصل وحدت فرماندهی بود.

وی افزود: سوم خرداد سالروز حماسه باشکوه آزادسازی خرمشهر نمادی از مظهر شجاعت، مقاومت و رشادت ملتی بود که با جان‌فشانی خویش حاضر نشدند تا ذره‌ای از خاک این کشور مورد تعرض قرار گیرد.

فرماندار زابل تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس، در سایهٔ استقامت، وحدت، همدلی و انسجام تمام نیروها و وعده الهی، ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم تجلی یافت و برگ زرینی از دفتر افتخارات هشت سال دفاع مقدس، در برابر دیدگان جهانیان ترسیم و خرمشهر، شهر خون آزاد شد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: شرکت گسترده نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی و لزوم فرماندهی مشترک آنان در تاریخ جنگ، سبب شد که چندگانگی ظاهری، باعث اختلال در امر فرماندهی آنها نشود و همه در سایه فرماندهی یکسان به این پیروزی دست یابند و البته پشتیبانی جانی و مالی مردمی برای شرکت در عملیات، روح ایمان و از خودگذشتگی و مددهای الهی را هرگز نمی‌توان در این پیروزی بزرگ فراموش کرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید فتح خرمشهر، از دو جهت بسیار حائز اهمیت بود، نخست اینکه، با این پیروزی جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله‌های کوبنده خود، مرحله‌به‌مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آوردند.

فرماندار زابل با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر افزود: فتح خرمشهر باعث شد آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری، این پیام به آنها مخابره شود و از موضع تهاجم به موضع دفاع بیفتند و آنان که می‌پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران، جایگزین رژیم سابق گردد تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود، اما پس از فتح خرمشهر نه‌تنها اندیشه تصرف ایران غیرممکن شد، بلکه ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فراگرفت و آن‌ها را وادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی بر ضد دشمنان انقلاب اسلامی است و قاموسی از ارزش‌هاست؛ ارزش‌های متعالی و مقدس، حماسه خرمشهر، کتاب قطوری است که از سطر، سطر آن رایحه الهی، انسانی و از خودگذشتگی به مشام می‌رسد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciyuazut1aqy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما