تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۴
کارشناس مسائل سیاسی گفت: درس مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در طول هشت دفاع مقدس به عنوان نمونه‌ای از مقاومت ملت ایران بخوانید.
شهر موشک‌ها، لقبی که متجاوزان به دزفول دادند/ مقاومت درس همیشگی مردم
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، رضا خادمی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به اینکه چهارم خرداد در تقویم کشورمان به عنوان روز دزفول، مقاومت و پایداری نامگذاری شده است، بیان کرد: دشمن بعثی در طول جنگ تحمیلی صدها موشک و هزاران به سمت این شهر پرتاب کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: صدام و حزب بعث عراق درصدد این بود که با موشک‌باران این شهر، به مقاومت مردم دزفول ضربه بزند و آنها میدان را خالی کنند.
 
وی ادامه داد: اما دشمن بعثی که به خیال اینکه با تصرف این شهر مقاوم، بقیه استان خوزستان را هم تصرف می‌کند، راه به جایی نبرد.
 
خادمی گفت: نکته جالب در مقاومت مردم شهر دزفول قهرمان، برگزاری هر هفته نماز جمعه باشکوه توسط مردمان این شهر وسط موشک‌باران صدامیان بود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تعداد موشک‌های پرتابی به سمت دزفول به اندازه‌ای زیاد بوده که خود متجاوزان رژیم بعثی لقب بلد الصواریخ یا شهر موشک‎ها را به این شهر داده بودند.
 
وی عنوان کرد: در همان سال‌ها که رژیم بعثی عراق با موشک‌ها و سلاح‌های مرگبار خود این شهر را آماج حملات گسترده خود قرار داده بود، مردم دزفول دست از حمایت از انقلاب نکشیدند.
 
خادمی بیان کرد: این مقاومت‌ها در برابر رژیم بعثی عراق و تقدیم صدها شهید و جانباز در راه دفاع از کشور و انقلاب، دزفول را به عنوان نماد مقاومت و پایداری معروف ساخت.
 
وی اظهار کرد: اکنون که سال‌ها از پایان دفاع مقدس هشت ساله می‌گذرد نوبت آن است که مسئولان درصدد خدمت‌رسانی به مردم این شعر مقاوم و سرافراز باشند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مقاومت و پایداری رمز پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس علیه بعثی‌ها و در طول این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب بوده است.

وی با اشاره به حماسه‌های مردم در دزفول ها، خرمشهرها، آبادان ها، هویزه در طول تاریخ انقلاب اسلامی گفت: در مقاومت در برابر دشمن نشان می‌دهد که مردم ایران همیشه در برابر دشمن یک گام جلوتر بوده است و آنها پای آرمان‌های انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارند.
 
انتهای‌خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcauwn6i49nia1.k5k4.html
منبع : عصرهامون
نام شما
آدرس ايميل شما