تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۱
یک کارشناس سیاسی گفت: حماسه‌های بی‌بدیل مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس صفحه‌‌ای زرین در تاریخ این خطه شهیدپرور است.
حماسه‌های بی‌بدیل مردم دزفول صفحه‌‌ای زرین در تاریخ این خطه شهیدپرور
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمود شیخ‌ویسی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: فتح خرمشهر در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد.

وی افزود: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و شهادت نام گرفته است چرا که  در چنین روزی حماسه‌ای بزرگ در تاریخ دفاع مقدس رخ داد و فتح خرمشهر، نماد قدرت ایمان و باور فرزندان غیور ایران اسلامی بود که به شهادت لبخند می‌زدند و از هم پیشی می‌گرفتند و  فرزندان دیروز این مرز و خاک با دستان خالی و دل‌های پر از ایمان و تقوا و روح آزاده در مقابل اهریمن زمان ایستادند.

شیخ‌ویسی تصریح کرد: باید گفت سوم خرداد نماد همان سنگرسازان بی‌سنگری است که سنگر مقاومت را با ایمان و اراده پولادین خود ساختند و با خون خود از آن حفاظت کردند و این همان اراده حق است که ملت ایران را در برهه‌های تاریخ در برابر زورگویی ابرقدرت‌ها و توطئه‌های جهانی به پیروزی می‌رساند و حماسه‌های غرورآفرین خلق می‌شود.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: با عنایت به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند خرمشهرها در پیش است این  نکته حائز اهمیت بسزایی است که با دفاع از حجاب امروز فتح خرمشهر دیگری در راه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زابل افزود: نبرد بزرگ، سرنوشت‌ساز و غرورآفرین بیت ‌المقدس که برای‌‌ رها‌سازی خرمشهر از سلطه‌ نیروهای مهاجم عراقی انجام شد، از دهم اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد ما ۱۳۶۰ به طول انجامید.

وی عنوان کرد: به خرداد که می‌رسیم، سوم آن به نام خرمشهر و آزادسازی خونین‌شهر و روز چهارم آن به نام روز مقاومت و پایداری دزفول در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ثبت شده است.

 وی ادامه داد: نکته‌ای که در پاسداشت چهارم خرداد باید گفت، بیان حماسه‌های بی‌بدیل مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس است، مردمی که در طی سال‌ها مقاومت و اعزام هزاران تن از فرزندان خود به جبهه‌های نبرد، و ایستادگی در مقابل حملات‌ددمنشانه‌ متجاوزان به دزفول و پشت نکردن به دشمن، و از طرفی حمایت خالصانه و در عین حال عاشقانه از رزمندگان اسلام و نیز با بازسازی ویرانه‌های ناشی از حملات دشمن در کمترین زمان، صفحه‌ای زرین در تاریخ این خطه حماسه ساز و شهید پرور ثبت کردند.
 
شیخ‌ویسی تصریح کرد: به راستی اگر در جنگ تحمیلی و حماسه آزاد سازی خرمشهر ۲۶ تن از فرزندان انقلابی استان سیستان و بلوچستان در صحنه مقاومت و آزاد سازی خرمشهر از دل و جان مایه گذاشتند، در شرایط فعلی و جنگ ترکیبی نیز فرزندان انقلابی خطه سیستان و بلوچستان در کنار سایر جوانان ایران اسلامی تاریخ ایستادگی ،مقاومت، صبوری و فداکاری را دوباره و چندباره تکرار می‌کنند و آینده ایران اسلامی را در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بین‌المللی و...با رمز جهاد فی سبیل الله به حول و قوه الهی به پیش می‌برند و روزهای غرورآمیز دیگری را بر صفحه این کشور نقش می‌زنند.

 وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در خرمشهر با راهبری امام مان ‌و با ایستادگی و ایثار پیروز شدیم ،امروز هم با راهبری رهبر فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی و با وحدت در تمامی اهداف‌مان پیروز و آینده ایران اسلامی را می‌سازیم.

انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcdxz0fnyt09j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما