> مردم دزفول مصداق کامل و تمام عیار ایثار و مقاومت بودند | عصر هامون
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۹
رئیس اداره ثبت و احوال زابل گفت: رشادت‌های مردم دزفول به دشمنان ثابت کرد که این مردم مصداق کامل و تمام عیار ایثار و مقاومت بودند.
مردم دزفول مصداق کامل و تمام عیار ایثار و مقاومت بودند
به گزارش عصرهامون، حسین شیبک در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: مقاومت و مجاهده در هر زمانی ممکن است شکل خاص داشته باشد، در زمان جنگ تحمیلی مقاومت و مجاهده در راه دین و آرمان‌های دینی و نظام اسلامی به صورت تحمل سختی‌های ناشی از حملات فیزیکی دشمن بعثی بود که از زمین و هوا ایران اسلامی را مورد حملات موشکی و بمباران‌های پی‌درپی قرار داد که مردم ایران و مردم مقام و شهید پرور خرمشهر و دزفول با مقاومت خود او را مجبور به پذیرش شکست کردند.

وی افزود: چهارم خرداد همان روزی است که موشک باران رژیم بعثی، مردم دزفول را به خاک و خون کشید و تعداد زیادی زن و مرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان و حتی خانوادگی به شهادت رسیدند.

شیبک تصریح کرد: ثبت یک روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مقاومت و پایداری و روز دزفول اقدام لازم و ارزشمندی بود که در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری و ماندگاری حماسه‌ مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: براساس مستندات موجود، در آغاز جنگ ایران و عراق، دزفول بیش از ۲۰۰ بار موشک‌ باران و ۲۰ هزار بار گلوله‌باران شد، ولی نه تنها مردم این شهرستان از دیار خود بیرون نرفتند، بلکه با حمله‌های موشکی متعدد، هر هفته نماز جمعه را با حضور مردم و رزمندگان برپا می‌کردند.

شیبک ادامه داد: هر سال باید سوم خرداد (روز آزادسازی خرمشهر) و روز چهارم خرداد (روز مقاومت و پایداری مردم دزفول) گرامی داشته شود، هدف اصلی آن زنده نگه داشتن و ترویج جریان مقاومت و پایداری و بیان رشادت‌های مردم خرمشهر و دزفول است برای نسل‌های بعد تا بدانند چگونه خرمشهر آزاد شد و مردمان دزفول در هشت سال چنگ تحمیلی چگونه عمل کردند.

رئیس اداره ثبت احوال زابل تاکید کرد: در سوم و چهارم خرداد باید فرهنگ مقاومت و پایداری را به سرتاسر ایران و جهان ابلاغ نموده و در مقام بیان مصداق کامل و تمام عیار مقاومت و پایداری از مردم خرمشهر و دزفول نام برد که به اعتراف حتی دشمنان، بهترین الگوی ایثار و مقاومت بودند.

انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcbfgb80rhb0wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما