تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در زابل:

۱۰۰ میلیارد اعتبار آستان قدس رضوی باهدف محرومیت‌زدایی در سیستان

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در زابل گفت: آستان قدس رضوی باهدف محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در منطقه سیستان سرمایه‌گذاری کرده است.
۱۰۰ میلیارد اعتبار آستان قدس رضوی باهدف محرومیت‌زدایی در سیستان
به گزارش عصرهامون، مهدی دانایی با تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا علیه‌السلام در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: آستان قدس رضوی در شهرستان زابل باتوجه‌به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام ویژه بر این موضوع که سیستان تنگه احد ایران است، فعالیت‌های ویژه‌ای را در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان باهدف محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی به سرانجام رسانده است.

وی افزود: به لطف الهی در سال گذشته آستان قدس رضوی توانست ۵۴ حلقه چاهک کشاورزی را به بهره‌برداری برساند و پیرو این تعداد حلقه چاهک با دستور حجت‌الاسلام مروی ۵۰۰ حلقه چاهک دیگر قرار شد که باتوجه‌به نیاز منطقه حفر شود که با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان، در دهه کرامت سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۰۰ حلقه چاهک کشاورزی در شهرستان هامون به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۰ حلقه چاهک دیگر در حال حفر است.

دانایی تصریح کرد: همچنین ۱۱۰ خانه مسکن محرومین در سال گذشته ساخت آن تکمیل شده و در دهه کرامت امسال در پنج شهرستان منطقه سیستان تحویل نیازمندان منطقه شده است.

مسئول آستان قدس رضوی در شهرستان زابل تأکید کرد: تعداد ۶ هزار سبد مواد غذایی در پنج شهرستان منطقه سیستان توزیع شده و در مناسبت‌های مختلف از جمله عید غدیر، دهه فاطمیه، دهه کرامت و بقیه مناسبت‌ها مقدار ۲۰ تن برنج به‌صورت رایگان بین کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی و مساجدی که طبخ غذا و مراسم برگزار می‌کردند این مقدار برنج توزیع شده است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان تعداد ۱۲۰ هزار پرس غذا که از این تعداد ۵۰ درصد  بین مددجویان کمیته امداد و ۵۰  درصد دیگر بین گروه‌های هدف در شهرستان‌های حوزه سیستان توزیع شده است.

دانایی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به نیاز ویژه منطقه درخواست ویژه‌ای که امسال از آستان قدس رضوی داشتیم لایروبی از ۶۰۰ حلقه چاهک که امیدوار هستیم استارت این کار هم زده شود تا بتوانیم به کشاورزان منطقه سیستان تحویل دهیم.

وی افزود: پیشنهاد فرمانداری هامون و بقیه دوستان هم برای حلقه چاه کشاورزی این بود که در کنار این چاهک‌ها دستگاه آب‌شیرین‌کن نصب شود تا در شرایط بحران آب در منطقه سیستان از همین آب چاهک‌ها برای آب شرب منطقه استفاده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: باتوجه‌به کانون‌های فعال تخصصی و متعددی که در منطقه سیستان از جمله کانون سلامت ما که در روستاهای تعیین شده و هدف حضور پیدا می‌کند و در بحث خدمات پزشکی خدمت‌رسانی می‌کند و همچنین در کانون تعلیم‌وتربیت ما کلاس‌های زبان و احکام و اخلاق رضوی برای طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرستان زابل همراه با آموزش‌وپرورش برای فصل تابستان برنامه‌ریزی شده است.

دانایی تصریح کرد: بر اساس نیاز منطقه اعتباراتی برای سال جاری و سال آینده هم برای لایروبی چاهک تخصیص داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۲ هزار بسته تسهیلات اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در همه زمینه‌های اشتغال پرداخت خواهد شد که از جمله خولک‌بافی و پرده‌بافی هزار خانواده شامل این طرح در شهرستان‌های نیمروز و هامون شناسایی شده است.

وی ادامه داد: پنل‌های خورشیدی در منطقه هیرمند که به پیشنهاد آستان قدس رضوی نصب شده که نیازمند این است تا قرارداد خوبی با شهروندان بسته شود و باتوجه‌به بازدیدهای صورت‌گرفته می‌شود هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیون و پانصد تا ۴ میلیون به صاحبان پنل‌های خورشیدی بابت نگهداری به شهروندان پرداخت کرد.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchwznzx23n-vd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها