تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۸
امام جمعه ملبورن گفت: اندیشه‌های امام خمینی راهنمای حقیقی برای نظام عدل و جمهوریت است چرا که با انقلاب و ارزش‌های انقلابی گره خورده است.
شخصیت امام‌خمینی(ره) با انقلاب و ارزش‌های انقلابی گره خورده است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشفاق وحیدی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ضمن تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) به ملت شریف ایران و ملت‌های آزادی‌خواه جهان بیان کرد: امام خمینی (ره) تجلی ساحت سیاسی اسلام بود و تحقق حکومت اسلامی، جمهوریت و نظام عدل ثمره تفکر و شخصیت ایشان است.

وی افزود: امروز برون‌رفت از بحران‌های منطقه‌ای و جهانی در گروی مطالعه افکار امام‌ خمینی (ره) و پیروی از اندیشه‌های ایشان برای دستیابی به‌نظام عدل و جمهوریت است.

امام‌جمعه ملبورن تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به الگویی برای آزادگان و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شد و امام راحل با اندیشه‌های بلند الهی، شخصیتی جامع و تلاش‌های صادقانه، مسیر تاریخ را دگرگون کرده و سرمنشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان شده است.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) تجلی ساحت سیاسی اسلام بود و تحقق حکومت انقلاب اسلامی، ثمره تفکر و شخصیت اوست و  وحدت اسلامی همواره دغدغه ایشان بود و اتحاد امروز بین شیعه و سنی مطابق با اندیشه‌های جاودانه امام خمینی است که البته باید کارهای بیشتری برای تقویت وحدت اسلامی انجام شود.

حجت‌الاسلام وحیدی ادامه داد: شخصیت امام خمینی (ره) با انقلاب و ارزش‌های انقلابی گره‌خورده است و تمام ویژگی‌های كه باعث ماندگاری شخصیت امام می‌شود، ذیل خدامحوری امام خمینی قرار می‌گیرند به‌طوری‌که جهت‌گیری امام در رهبری جامعه اسلامی تماماً در جهت خدامحوری بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) تربیت شده مکتب اسلام و عبد واقعی خداوند بودند، لذا به آنچه که تکلیف تشخیص می‌دادند، عمل می‌کردند و این اصول و شیوه رهبری همواره به تحکیم و افزایش اعتماد به ظرفیت و توان رهبری امام (ره) کمک می‌کرد و در شکل‌گیری رهبری بلامنازع ایشان مؤثر بود.


انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcjxvevhuqemvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما