تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۴
مسئول بسیج جامعه زنان زابل گفت: نابودی و برهم‌زدن آرامش خانواده پس از نابودی فرهنگ عفاف و حجاب گام دوم و مهم دشمنان در جوامع اسلامی است.
هدف دشمن از ترویج بدحجابی برهم‌زدن آرامش خانواده است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، طیبه پودینه در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: رعایت عفاف و حجاب موجب فراهم‌شدن محیط آرام برای تربیت فرزندان و سکونت توأم با آرامش میان زنان و مردان است و هدف از ترویج بی‌حجابی در جامعه از سوی دشمنان برهم‌زدن آرامش در محیط خانواده است.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان از دوره باستان عفاف و حجاب و پوششی که اسلام بر آن صحه گذاشته وجود داشته است، تأکید کرد: دیوارنگاره‌ها و تاریخ مکتوب کشور ایران نشان‌دهنده آن است که پوششی که اسلام آن را تأیید کرده، وجود داشته است.

پودینه با بیان این‌که حجاب و عفاف مختص بانوان نیست، تصریح کرد: مردان نیز باید عفت پیشه کرده و از نگاه به نامحرم پرهیز کنند چنانچه قرآن کریم صراحتاً بر این مسئله تأکید کرده است؛ انسان مؤمن از کوه هم استوارتر است، بعضی از شخصیت‌ها، جوان‌ها و دختران نه‌تنها در یک جامعه بدحجاب هضم نمی‌شوند؛ بلکه اثرگذار هم خواهند بود.

وی افزود: حجاب و عفاف برای مردان و زنان بیان شده است؛ اما علت تأکید زیادتر برای رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان در قرآن کریم به‌واسطه ظرافت بانوان است؛ اما مردان هم باید چشم‌پوشی و طهارت را موردتوجه قرار دهند؛ نابودی خانواده پس از نابودی فرهنگ عفاف و حجاب گام دوم و مهم دشمنان در جوامع اسلامی است و خطر عظیم برای جامعه اسلامی در موضوع بی‌حجابی در بعد اجتماعی ازهم‌پاشیدن خانواده است.

مسئول بسیج جامعه زنان زابل با اشاره به نقش محوری زن در خانواده، خاطرنشان کرد: امروزه برخی برای تضعیف نقش مادری و همسری، به تخریب و تحقیر خانه و خانه‌داری پرداخته و نقش مدیر و مدبر داخل خانواده را که کدبانو و خانمِ خانه است به سخره و استهزاء گرفته، و با تقسیم مادران به شاغل و خانه‌دار، سعی در کشاندن زن از خانه به کارخانه و ابزار تربیت و شخصیت زن و مادر را، ابزار اقتصادی و بازاری معرفی‌کردن و با تمجید از نقش کارگری و عملگیِ زنان سعی در استقلال زنان از اینکه دستشان به‌جای جیب شوهر، در جیب خودشان باشد، تلاش برای تزلزل خانواده و نقش مادری دارند.

وی ادامه داد: موضوع بدحجابی در جامعه ما از اموری است که ذهن بسیاری را در جامعه ازجمله خانواده‌ها و نهادهای آموزشی را به خود مشغول داشته است و تلقی بدحجابی به‌عنوان امری نابهنجار و نامطلوب نشانگر این است که ذهنیت فرهنگی و دینی ما برای بدحجابی آثار و تبعات نامطلوبی قائل است و به تعبیر دیگر، آن را علت برخی پدیده‌های نامطلوب دیگر در جامعه می‌انگارد.

وی دررابطه‌با حمایت مردم از مسئله حجاب افزود: بدحجابی، برهنگی یا بی‌حجابی جلوه‌ای از آثار تهاجم فرهنگی است و رعایت‌نکردن حجاب در کشور نوعی هنجارشکنی و قانون‌ستیزی است؛ بنابراین؛ مبارزه با بی‌حجابی نوعی دفاع از ارزش‌های اخلاقی است و دشمن می‌خواهد تا از این طریق جامعه و انقلاب را به چالش بکشد.
 
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcenz8zzjh8pxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما