تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲
فرماندار ویژه زابل گفت: جهاد تبیین امروزه تنها راه مقابله و پادزهر جنگ شناختی است.
جهاد تبیین پادزهر جنگ شناختی است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، علیرضا ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: با تأکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند تا با تزریق یأس و ناامیدی جامعه را ملتهب کند افزود: جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است می‌تواند نقش بسزایی در بیان دستاوردهای نظام از بدو شکل‌گیری تا امروز داشته باشد؛ لذا باید با برنامه‌ریزی درست، نسل جوان جامعه را نسبت به واقعیات آشنا کنیم.

 فرماندار ویژه زابل با بیان اینکه در جنگ شناختی دشمن در گام نخست می‌کوشد تا باورها را تغییر دهد و بهترین روش برای تغییر باورها ایجاد شک و شبهه است افزود: فضای مجازی هرچند ابزار خوبی برای شبهه‌افکنی است؛ ولی برای رفع شبهه بسیار نامناسب است چرا که با یک تصویر یا دو خط مطلب، شبهه‌ای ایجاد می‌شود که پاسخ آن یک کتاب است و چون اصل در این فضا «ببین و رد شو» است مجالی برای پاسخ به شبهه باقی نمی‌ماند.

ملاشاهی تصریح کرد: امروز مسئله جهاد تبیین برگرفته از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب از ضروریات جامعه است و در ۴۴ سال گذشته ایستادگی و مقاومت، اقدامات خلاقانه و ابتکاری و همچنین پیشرفت‌های بسیار بزرگ و شگرفی در حوزه‌های صنعتی، دفاعی و علم و فناوری در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم حاصل شده است و دشمنان این نظام به ایجاد شبهات و گره‌های ذهنی در افکار عمومی اقدام کرده است. 

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین را یادآور شد و تأکید کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را فریضه قطعی فوری می‌دانند؛ بنابراین جهاد تبیین به دلیل عقلی و شرعی وظیفه ماست؛ چراکه وقتی دشمن وارد جنگ ترکیبی شده، تنها راه مقابله با جنگ شناختی به‌عنوان مهم‌ترین رکن جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است. 

وی جهاد تبیین را مجاهد پرور دانست و ادامه داد: جهاد تبیین اهداف، دسیسه و توطئه دشمن در جنگ ادراکی و شناختی ناکام می‌کند و در این راستا همه صاحب‌نظران رسالت دارند. 

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن افزود: پادزهر جنگ شناختی، جهاد تبیین است.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcji8evauqemvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما