ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> عصر هامون - پویش «امامزادگان سرزمین من» در سیستان وبلوچستان آغاز به کار کرد/ وجود 15 بقعه متبرک ثبت شده در استان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی معاندین؛

پویش «امامزادگان سرزمین من» در سیستان وبلوچستان آغاز به کار کرد/ وجود 15 بقعه متبرک ثبت شده در استان

27 تير 1397 ساعت 13:45

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز پویش « امامزادگان سرزمین من»در استان گفت: هدف از راه اندازی این پویش علاوه بر پاسخگویی به شبهات ایجاد شده در بین مردم توسط معاندین، ترویج و تجلیل از بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه است.


حجت‌الاسلام محسن مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون به مناسبت روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار کرد: پانزده بقعه متبرک ثبت شده در سیستان وبلوچستان وجود دارد که از این تعداد هفت بقعه در شهرستان های ایرانشهر، زابل و چابهار درآمدزا هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین بقعه مربوط به منطقه سیستان است، گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه با همکاری مبلغان و با حضور مسئولان استانی از جمله برنامه‌هایی است که به‌مناسبت دهه کرامت و نیز تکریم بقاع متبرکه در نظر گرفته شده است.
 
آغاز پویش « امامزادگان سرزمین من» با هدف پاسخگویی به شبهات معاندین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به آغاز پویش « امامزادگان سرزمین من» در استان افزود: با توجه به هجمه های اخیری که در خصوص امامزادگان از سوی معاندین و یا گروه های مشکل دار برای تزلزل در اعتقادات و فرهنگ مردم در زیارت و شخصیت امامزادگان شکل گرفته است سازمان اوقاف و امور خیریه این پویش را راه اندازی کرد که هدف آن علاوه بر پاسخگویی به شبهات ایجاد شده در بین مردم توسط معاندین؛ ترویج و تجلیل از بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه است.
این مسئول بیان کرد: این تولیدات حرکتی است هدفمند با موضوع نشاط و تربیت پیوند و سبک زندگی پایدار زیر سایه حضرات و نوادگان پاک و مقدس ائمه معصومین (ع) که در صدد است تا گفتمان لذت زیر سایه معنویت و زیارت را جریان سازی کرده و مکان‌های معنوی و از جمله حرم امامزادگان مقدس را وارد سبد سیاحتی و تغذیه روحی و روانی مردم کند.
وی در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه این پویش در قالب تیزر، موشن گرافی، پادکست و گزارش مردمی به صورت نمایشگاهی و طرح‌های مفهومی در فضای مجازی فعالیت می‌کند، افزود: نمایشگاه‌هایی نیز در قالب پوستر در ۳ بقعه شاخص استان دایر شده و افزون بر این پوسترها، طرح‌های مفهومی نیز در پایگاه اینترنتی اوقاف و امور خیریه با عنوان تولیدات ویژه روز تکریم امامزادگان بارگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایجاد فضای آرامش بخش و مناسب برای مردم در حریم امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور را از وظایف خطیر و مهم سازمان اوقاف دانست و گفت: در این زمینه نیازمند مشارکت خیرین، واقفین و مردم هستیم.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 103599

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/103599/پویش-امامزادگان-سرزمین-سیستان-وبلوچستان-آغاز-کار-وجود-15-بقعه-متبرک-ثبت-شده-استان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir