تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: از 5روز مانده به شب یلدا بازرسان این اداره کل کار نظارت جدی تر بر بازار را انجام می دهند.
​ذره بین تعزیرات حکومتی بر بازار شب یلدا
محمد رفیع سلطانزاده در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: بر اساس قانون هر فروشنده باید اجناس خود را بر اساس قیمتی که خریداری کرده پس از احتساب درصد سود قانونی به فروش برساند و اینکه در برخی مناسبت ها مانند شب یلدا اقلام مورد نیاز آن نیز افزایش قیمت پیدا کند مفهوم ندارد.
وی ادامه داد: به هیچ وجه در شب یلدا افزایش قیمتی بر آجیل و خشکبار، میوه هایی مانند هندوانه و انار و شیرینی جات نخواهیم داشت و مردم بر اساس همان قیمت های مصوب می توانند خرید خود را در کمال آرامش انجام دهند اما توصیه می شود که شهروندان بر اساس نیاز خود خرید کرده و از ذخیره سازی و یا خرید مازاد خودداری کنند.
سلطانزاده تاکید کرد: یکی از دلایل گرانی یکباره در بازار به رفتار غلط مصرف کنندگان مرتبط است چون زمانی که مردم به یکباره حجم زیاد و مازاد بر نیاز نسبت به خرید یک جنس اقدام می کنند با کمبود آن در بازار مواجه می شویم و طبیعتاً این امر افزایش خودسرانه قیمت را به همراه دارد.
به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان علیرغم این موارد باز هم بازرسان این اداره کل 5 روز مانده به شب یلدا که میزان خرید افزایش می باید کار نظارت جدی تر بر بازار را آغاز می کنند که مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی موضوع را سریعاً با سامانه 124 در ارتباط بگذارند تا در اسرع وقت با متخلف برخورد شود.
انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcepp8zojh87ni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما