ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> خدمت بی منت اساس کار جهادگران بسیجی است ازساخت خانه برای محرومان تا اجرای طرح های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی | عصر هامون
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان اساس کار جهادگران بسیجی را خدمت بی منت دانست و گفت: امروز بالغ بر 566 گروه جهادی بومی و شناسنامه دار استان در حال خدمت رسانی به مردم در نقاط مختلف به ویژه در مواقع بحران و خطر هستند.
خدمت بی منت اساس کار جهادگران بسیجی است/ ازساخت خانه برای محرومان تا اجرای طرح های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی
علی اکبر جعفری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه جهادگران بسیجی با شعار خدمت بی منت در تمامی عرصه ها و در مواقع بحران و خطرحضوری پویا دارند، افزود: بسیج سازندگی با بهره گیری از ظرفیت های موجود و اقشار مختلفی که در قالب گروه های جهادی اعم از دانش آموز،طلبه، دانشجو، متخصصین در عرصه های پزشکی و مهندسی و کشاورزی و ... هستند و همچنین با استفاده از ظرفیت های مردمی و افرادی که توانمندی خاصی در عرصه های متخلف دارند اقدام به محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم در شهرها و روستاها می کند به گونه ای که هم اکنون در استان پهناور سیستان وبلوچستان  بالغ بر 566 گروه جهادی بومی و شناسنامه دار که دارای کد سیستمی هستند مشغول به فعالیت بوده که شامل 11 هزار و 353 نفر به صورت رسمی در 19 قشر از 19 ناحیه تحت مجموعه فعالیت دارند.

وی بیان کرد: از این تعداد 6 هزار و 501 نفر برادر و 4 هزار و 852 نفر خواهر شیعه و سنی در گروه های جهادی به صورت بسیجی وار با روحیه جهادی و بدون هیچ چشم داشتی در حال ارائه خدمات به مردم هستند.
 
اجرای 622 عرصه و پروژه  با استفاده از ظرفیت جهادگران بسیجی
این مسئول با اشاره  به وجود 86 شورای جهادی
در استان
که بحث سیاست گذاری، پایش، رصد و کارهای اجرایی گروه های جهادی را انجام می دهند، ادامه داد: استفاده تک تخصصی از جهادگران بسیجی یکی از اقداماتی انجام شده در این نهاد است که از تخصص افراد در عرصه های مختلف استفاده می شود، به گونه ای که در عرصه های محرومیت زدایی طی سال گذشته 622 عرصه و پروژه را با استفاده از ظرفیت های جهادی در استان اجرا شد که ساخت خانه مددجویان، احداث کامل خانه معلولین بهزیستی، آبرسانی، ایجاد کارگاه  اشتغالزایی، حفر چاه، ترمیم گلزار شهدا، احیا قنات، احیا مساجد و حسینیه ، تصفیه آب و ...  از جمله اقدامات انجام شده ای است که برای آن بالغ بر 8 میلیارد و 577 میلیون تومان در سال گذشته تامین بودجه و هزینه انجام شده است.
 
وی یکی از اقدامات جهادگران بسیجی را کمک به دولت در تمامی عرصه ها عنوان کرد و گفت: از آنجایی که شعار بسیج سازندگی خدمت بی منت است در این میان هدف ما نیز انجام کار با کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن است که در سفره مردم اثربخش بودن آن مشاهده شود، برای این مهم اقدام به طراحی کارهای اقتصاد مقاومتی کرده ایم که اولویت آن با گروه های جهادی است که توانمندی داشته باشند.
 
ارائه 9 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در این راستا سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف دامداری، طیور، کشاورزی، شیلات و ... به مردم ارائه شد که نقش بسیج سازندگی در این زمینه حمایتی و تسهیلگری از مردم است.

به گفته وی، طرحی برای استان در نظر گرفته شده که در فاز اول 100 واحد 15 راسی دام سنگین را به مردم واگذار خواهیم کرد که تا پایان شهریور ماه تحویل مردم می شود ، تمام امورات آن شامل بیمه، تامین علوفه، خرید تضمینی گوشت و... بر عهده بسیج سازندگی است که مردم از این طرح استقبال خوبی داشتند.
 
برخی از اقدامات عام المنفعه جهادگران بسیجی
وی ادامه داد: کمک به دولت و دستگاه های مجری که بخشی از کارهای آنان به علت نداشتن ظرفیت
و بودجه بر زمین مانده یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی و جهادگران آن است به طور مثال در سال گذشته با همکاری بسیج سازندگی، قرارگاه قدس و کمیته امداد اقدام به ساخت هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد شد که بیشتر این واحد ها را گروه های جهادی ساخته و تحویل دادند که هم مردم و هم دستگاه اجرایی از بهینه بودن این طرح بهره مند شدند.

جعفری خاطرنشان کرد: در این خصوص با کمیته امداد 1000 خانه و امسال هم همین رقم در دستور کار قرار دارد که بخشی از آن شروع شده، همچنین با بنیاد مسکن قریب به 500 خانه احداث خواهیم کرد که عمده آن در مناطق سیل زده انجام می شود، با همکاری بهزیستی نیز برای معلولین (دو معلول به بالا) اقدام به احداث 400 خانه و ترمیم و مناسب سازی 400 خانه دیگر به صورت اصولی و بنا بر نوع معلولیت افراد را در دستور کار داریم  که قرارداد آن بسته و بخشی از کار آغاز شده که منتظر تسهیلات از سوی دولت هستیم.

به گفته این مسئول، بخش عام المنفعه مردمی از دیگر فعالیت های جهادگران بسیجی است که معتقد هستیم هر کاری در روستا در توان است برای آنها انجام دهیم، حسن حضور گروه های جهادی در مناطق محروم و روستایی این است که به شناسایی محرومیت ها و پس از آن پیگیری ظرفیت سنجی می شوند به گونه ای که برای انجام و سهولت بخشی از کار و  برای افتتاحیه و اختتامیه از حضور مسئولان استفاده می کنند تا از این طریق مردم مطالبات خود را از مسئولان پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در تابستان امسال 75 گروه جهادی در استان فعالیت می کنند که علاوه بر
انجام موارد ذکر شده اقدام به توزیع سبد کالا، لوازم التحریر، توزیع غذا و ... در مناطق مختلف سیستان وبلوچستان نیز می کنند.
 
انجام  40 هزار پروژه زودبازده و محرومیت زا
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در ادامه به آغاز اجرای عملیات 40 هزار پروژه زودبازده و محرومیت زا سپاه با دولت اشاره کرد و گفت: عمده این پروژه ها در حومه شهرها برای حاشیه نشینی است و از آنجایی که سیستان وبلوچستان اولین استان دارای حاشیه های سنگین است که چهره شهر را زشت و نازیبا کرده و معضلات اجتماعی، سیاسی و... در پی دارد از مجموع این چهل هزار پروژه بالغ بر 2 هزار مربوط به استان است که تا حدودی اجرایی شده و 568 مورد از ابتدای سال تاکنون به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است؛ در راستای انجام این پروژه ها تاکنون 11 میلیارد تومان از منابع داخلی استان تامین اعتبار انجام شده، همچنین از این 2هزار پروژه که با مشارکت دولت، سپاه و خیرین و گروه های جهادی انجام می شود بالغ بر 116 میلیارد تومان برآورد هزینه شده که باید انجام شود که بخشی در قالب ساخت مسکن، ساخت خانه محرومین، برنامه های طرح کرامت است و بخشی همکاری با دستگاه های دولتی و حضور گروه های جهادی است که منتظر آن هستیم که بخش اعظم آنها باید از بخش دولت تامین شود.

وی در ادامه با بیان اینکه زیباترین تعابیر را رهبر انقلاب در بحث جوانان دارند، افزود: ایشان در سالهای اخیر از دولت خواستند تا از ظرفیت گروهای جهادی بسیج استفاده و از توان آنها بهره مند شوند؛ ناگفته نماند که جهادگران بسیجی گروه های آماده در زمان بحران و خطر هستند که کار و نمود اصلی آن علاوه بر طول سال در مواقع خطر همچون زلزله کرمانشاه یا سیل اخیر کشور و ... است که در آغازین لحظات هزاران گروه جهادی با حضور در
مناطق درگیر سیل اقدام به امدادرسانی به مردم کردند.

همگان روحیه جهادی داشته باشند
وی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها بر روحیه جهادی تاکید کرده اند، افزود: باید همگان دارای روحیه جهادی باشند.

به گفته وی، استانداران و دولتی ها طبق قانون موظف هستند بخشی از کارهای خود را به گروه های جهادی واگذار کنند اگر تعاملات بیشتر شود قطعا شاهد محرومیت زدایی بیشتر و آبادانی بهتری در روستاها و شهرها خواهیم بود چرا که گروه های جهادی در مکان هایی حضور می یابند که مصالح با حیوانات چهارپا جابجا می شوند و مردم عادی یا مهندس و ... به راحتی در آنجا حضور پیدا نمی کنند اما گروه های جهادی می روند و مشکلات مردم را مرتفع می کنند.

مسئول بسیج سازندگی با بیان اینکه باید اقدامات گروه های جهادی برای مردم بازگو شود، گفت: امام راحل جمله ای زیبا دارند و فرمودند"کارهایتان را به مردم بگویید که نگویند کار نکرده اید"، گروه های جهادی فی سبیل الله وبدون هیچ چشم داشتی کار می کنند اما باید برای اطلاع رسانی، جذب منابع و کمک اقدامات موثر آنان اطلاع رسانی شود.

جعفری خاطر نشان کرد: گروه های جهادی پا به کار و آماده حضور در صحنه با تخصص های خاصی هستند اما دست خالی، که در این راستا باید برای آنها بودجه و امکانات فراهم شود چرا که از زندگی، خانواده، وقت و جسم و تجربه خود در این راه مایه گذاشته و بدون هیچ چشم داشتی اقدام به رفع محرومیت و مشکلات مردم می کنند بر این اساس می طلبد دولت و خیرین حمایت بیشتری از گروه های جهادی داشته باشند تا با تعاملات بیشتر شاهد شکوفایی بیشتری در انجام امورات باشیم.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcb8ab8wrhb89p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها