تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۸
حبیب رئیسی گفت: گرمای هوا و ماه مبارک رمضان کشاورزان را بر آن داشت تا برای تثبیت وحفاظت وضعیت موجود کشاورزی، شبانه با تلاشی مضاعف بعد از افطار تا پاسی از شب کار مرمت و بازسازی قنوات را دنبال کنند.
خسارت بارندگی به ۲۶۰قنات در شهرستان نیکشهر/۱۸۰ رشته بازسازی شد
حبیب رئیسی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: در اثر بارندگی‌های سیل آسای سال گذشته به ۲۶۰رشته از قنوات سطح شهرستان نیکشهر خسارت سنگین وارد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون با مشارکت فعال کشاورزان منطقه و صرف اعتباری بالغ بر ۲۲میلیارد ریال تعداد ۱۸۰ رشته قنات آسیب دیده مجدد احیا می شود.

این مقام مسئول افزود: گرمای هوا و ماه مبارک رمضان کشاورزان را بر آن داشت تا برای تثبیت وحفاظت وضعیت موجود کشاورزی، شبانه با تلاشی مضاعف بعد از افطار تا پاسی از شب کار مرمت و بازسازی قنوات را دنبال کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ۸۵درصد فعالیت های کشاورزی شهرستان وابسته به آب قنات است این امر تلاش کشاورزان را برای حفظ آبدهی قنوات دو چندان می‌کند.

گفتنی است شهرستان نیکشهر دارای  ۹ هزار و۴۰۰هکتار اراضی زراعی و باغی است که ۸هزار هکتار آن از آب ۳۴۸رشته قنات موجود در نیکشهر بهره مند می‌شوند و سالیانه ۱۶۲هزار تن محصولات زراعی و باغی از این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcg3w9q7ak9xy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما