کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از مجاهدت ۴ ماهه برای مقابله با کووید-19؛

کادر بهداشت دلگان در میدان مقابله با کرونا پیشقدم بودند/ راه اندازی ۲ کارگاه تولید ماسک با همکاری بسیجیان

عصرهامون , 21 خرداد 1399 ساعت 8:22

کادر بهداشت و درمان دلگان از همان ابتدا در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس‌کرونا در خط مقدم حاضر بوده و با تلاشی شبانه روزی برای دفاع از سلامت شهروندان مشغول به خدمت بودند.


به گزارش عصرهامون به نقل از صدای بلوچ، اکنون که نزدیک به چهار ماه از شیوع کرونا در کشورمان می گذرد، ارگان ها و نهادهای زیادی از کشورمان برای مقابله با این ویروس پیشقدم شدند؛ اما کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری خطرناک و ناشناخته بودند.

در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان هم، سربازان بهداشت و درمان از همان ابتدا در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بوده اند.



کادر بهداشت دلگان در میدان مقابله با کرونا پیشقدم بودند

اردشیر رحیمی رئیس بهداشت و درمان شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما، بیان کرد: از همان ابتدا که خبر شیوع ویروس کرونا در کشورمان منتشر شد، جلسات ویژه ای برای برگزاری این بیماری برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه گندزدایی و ضد عفونی معابر از همان ابتدا در دستور کار بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفت، افزود: به نحوی که با همکاری بسیجیان و گروه های جهادی و همچنین عوامل بهداشت و درمان معابر دلگان ۳۵ بار ضدعفونی شد.

رحیمی ادامه داد: با توجه به کمبود ماسک و دستکش در شهرستان دلگان، راه‌اندازی مکانی برای تولید این اقلام در دستور کار قرار گرفت که با همکاری بسیجیان و گروه های جهادی، ۲ کارگاه راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: برپایی ایستگاه های غربالگری یکی دیگر از اقداماتی بود که از همان ابتدا در اسفند ماه سال گذشته برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان انجام شد‌ که تا اواخر فروردین ماه امسال دایر بود.

رئیس بهداشت و درمان شهرستان دلگان تصریح کرد: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی دلگان از همان روزهای نخستین روزهای اسفند ماه سال ۹۸ تمامی مغازه ها و اصناف این شهرستان به جز فروشندگان مواد غذایی، تا اردیبهشت ماه تعطیل بوده که البته مجددا از چند روز قبل بسته شده اند.



راه اندازی ۲ کارگاه تولید ماسک با همکاری بسیجیان

این مسئول به همکاری مردم این منطقه با عوامل کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: به طوریکه مردم شهرستان دلگان در این ایام بیش از ۴۰ جشن ازدواج را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل و به زمان دیگری موکول کرده اند.

وی افزود: همچنین اقدامات دیگری در بخش درمان شامل ایجاد بخش بستری، اتاق ایزوله، تریاژ ورودی بیمارستان، راه اندازی اتاق ای سی یو بیمارستان مجهز به ونتیلاتور و راه اندازی مکانی برای قرنطینه انجام شده که البته این ها مهمترین آن بوده است.

رئیس بهداشت و درمان شهرستان دلگان ادامه داد: تاکنون دارو و واکسن خاصی برای بیماری کرونا کشف نشده و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی تنها راه قطع زنجیره این ویروس منحوس است.

رحیمی خاطرنشان کرد: اقدامات مقابله ای کادر بهداشت و درمان شهرستان دلگان تا ریشه کنی کامل این ویروس خطرناک ادامه دارد و قطعا تا پایان با تمام توان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 125439

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/125439/کادر-بهداشت-دلگان-میدان-مقابله-کرونا-پیشقدم-بودند-راه-اندازی-۲-کارگاه-تولید-ماسک-همکاری-بسیجیان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir