کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری:

برای مقابله با عارضه تنفسی کنوکارپوس به موقع هرس شود

28 تير 1399 ساعت 8:34

نعیم کمالی گفت: درخت کنوکارپوس وقتی به ارتفاع بالای  5 متر می رسد، گل می دهد که این گل ها حاوی پودری می باشد که  با باران مخلوط شده و باعث مشکلات تنفسی می شود و بوی نامطبوعی در شب ها ایجاد می کند.


به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ مدتي است كاشت درخت كنوكارپوس توسط شهرداري هاي جنوب سیستان و بلوچستان رواج يافته و اين در حالي است كه كارشناسان محيط زيست عنوان كردند كاشت و پرورش اين درخت در شهرها سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.


هم‌ اكنون كاشت اين گونه همچنان ادامه دارد اما نكته مهم اين می باشد كه برخي از محققان و كارشناسان محيط زيست اعتقاد دارند اين درخت مضرات زيادي براي انسان به همراه دارد و مي‌تواند با آلوده‌ كردن هوا از طريق گرده‌هاي خود بيماري‌هايي نظير حساسيت، عروق، ريوي و غيره را افزايش دهد.



در این راستا نعیم کمالی، مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: رشد درخت کنوکارپوس در تابستان زیاد می باشد و تنها درختی است که می توان در این فصل هرس کرد، بدون آن که آسیبی این گیاه ببیند.


وی افزود: درخت کنوکارپوس حتی به میزان 1/5 متر هم هرس و شکل دهی می شود و بر خلاف سایر درختان با هرس سنگین دچار تخریب نمی شود و در صورت قطع  در ارتفاع 60 سانتی متر نیز رشد می کند.


مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری عنوان کرد: درخت کنوکارپوس وقتی به ارتفاع بالای  5 متر می رسد، گل می دهد که این گل ها حاوی پودری می باشد که  با باران مخلوط شده و باعث مشکلات تنفسی می شود و بوی نامطبوعی در شب ها ایجاد می کند.


وی در ادامه تصریح کرد: پس از بررسی مشخص شد که ایجاد بو نامطبوع توسط درخت کنو کارپوس قابل حل است و با هرس به موقع آن می توان رشد این گل ها را متوقف کرد و وقتی هرس شود، آلودگی نخواهد داشت. لذا بر همین اساس با هرس مداوم این درخت از ایجاد این مشکل جلوگیری به عمل خواهیم آورد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 127484

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/127484/مقابله-عارضه-تنفسی-کنوکارپوس-موقع-هرس-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir