تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سیستان و بلوچستان این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.
اقتصاد مقاومتی رمز پیروزی/ در ماجرای فرودگاه مسئولان مانع التهاب‌آفرینی در استان شوند
به گزارش عصرهامون، امامان جمعه شهرستان های سیستان و بلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی رمز پیروزی درجنگ اقتصادی است هواستار جلوگیری از بالا رفتن لحظه ای قیمت ها شدند.

خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به تفاوت اربعین امسال با سال های دیگر  مردم ولایت مدار را دعوت به توجه به فرمایش رهبری در این خصوص کردند.

در ماجرای فرودگاه مسئولان با عقلانیت مانع التهاب‌آفرینی در استان به خاطر لجبازی‌های کودکانه شوند

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ دین از وساوس شیطانی را هجرت عنوان کرد و با استناد به آیات قرآن کریم به سفرهایی از جمله سفر حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و پیامبر اکرم(ص) به عنوان هجرت‌های تاریخ‌ساز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این سفرها، هجرت حضرت اباعبدالله(ع) از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه بود که در سرزمین کربلا مجبور به اقامت شدند و به همراه اصحاب‌شان به شهادت رسیند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که چنین قیامی و چنین اصحابی تا قیامت تکرار نخواهد شد، عنوان داشت: این قیام مشعل هدایتی را برافروخت که تا قیامت برای همه انسان‌ها پرتوافشانی کرده و راه حق را از باطل مشخص می‌کند.

محامی با اشاره به این که خداوند یاد امام حسین(ع) را در دل‌ها زنده نگه خواهد داشت و مصادیق این موضوع دستور به اقامه عزا، زیارت و اشک بر امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: یکی از این مصادیق، زیارت اربعین است که از علامات مومن است که هر ساله عده‌ای توفیق این زیارت را پیدا می‌کنند و عده‌ای نیز محروم می‌شوند اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا این محرومیت مضاعف است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قرائت زیارت اربعین از راه دور ابراز امیدواری کرد که خداوند به این گونه زیارات اجر مضاعف بدهد.

محامی در پایان خطبه اول با اشاره به سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس، این هجرت را نیز یکی دیگر از هجرت‌های تاریخ‌ساز دانست که برکات فراوانی در معرفی انقلاب اسلامی به جامعه بین‌الملل داشت.

امام جمعه زاهدان در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه امروز زاهدان، یکی از راه‌های تحصیل تقوا و مقابله با وسوسه‌ها را شناخت راه‌های نفوذ شیطان برای مقابله با آنها، عنوان کرد و بیان داشت: یکی از وسوسه‌های شیطان، ایجاد دشمنی، عداوت و درگیری بین مردم است و برای رسیدن به این هدف از هر ابزاری استفاده می‌کند مثل مشروب و قمار که خداوند در قرآن کریم آنها را عامل درگیری و بازداشتن از یاد خدا و انجام وظیفه معرفی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به آیات و احادیث متعددی که بر صلح و سازش تاکید می‌کند، تصریح کرد: البته این به معنای پاسخ ندادن به عوامل شرارت نیست بلکه ما در برابر دشمنان باید از عزت، استقلال، مملکت و امنیت مردم دفاع کنیم.

وی با گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از عاملان حفظ امنیت از جمله نیروهای انتظامی، مرزبانی، نظامی و اطلاعاتی بیان داشت: در هفته گذشته سه تن از پاسداران رشید اسلام در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند و بر سر سفره اباعبدالله(ع) نشستند و از خداوند متعال می‌خواهیم این عزیزان را با شهدای کربلا محشور کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تقابل میان جامعه اسلامی بر لزوم هوشیاری در برابر این موضوع تاکید کرد.

محامی با اظهار تاسف نسبت به اتفاقات ناگوار هفته گذشته در چابهار و کنارک و نزاع بر سر یک فرودگاه، اظهار داشت: از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود با عقلانیت و تدبیر، اجازه ندهند در کشور و استان به خاطر برخی برخوردها و لجبازی‌های کودکانه التهابی پیش بیاید و باید منافع ملی، امنیت ملی، منافع مردم و توسعه و پیشرفت استان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است مدنظر قرار بگیرد و فورا با عقلانیت و نگاه کارشناسی، آثار و نتایج مثبت تاسیس فرودگاه جدید را بررسی کنند و سپس مبنای عمل قرار داده و همه تمکین بکنند.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر حفظ آرامش استان و کمک به رشد اقتصادی و عمران و آبادانی و تعالی فرهنگی استان بر ضرورت جذب سرمایه از سایر نقاط کشور تاکید کرد و بیان داشت: ادارات استان باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارج از استان و کشور باشند و در جهت تسریع این موضوع، همکاری کافی داشته باشند.

وی با اشاره به ارائه برش استانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در هفته گذشته این اقدام را عالمانه توصیف کرد ولی اجرای دقیق این سند را مهم‌تر از تهیه آن دانست و اظهار داشت: آموزش‌و‌پرورش و دستگاه‌ها برای اجرای این سند همکاری کنند تا بتوانند زمینه تحصیل خوب، با کیفیت هم از حیث آموزشی و هم تربیتی را فراهم کنند و این گونه از پیاده‌ شدن نقشه شوم دشمنان جلوگیری کنند

امام جمعه زاهدان یکی از اقدامات دیگر هفته گذشته را دعوت از برخی دانشگاه‌های کشوری از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب برای همکاری در استان عنوان کرد: دعوت از دانشگاه ادیان و مذاهب که در سفرهای گذشته به قم انجام شده بود مورد قبول واقع شد و در سفر هفته گذشته رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور به استان سفر کرد و ضمن برقراری جلسه با رؤسای دانشگاه‌های سیستان‌وبلوچستان و آزاد اسلامی زاهدان بنا شد دانشکده‌هایی با همکاری دو طرف در استان راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در انتها با اشاره به سفر مدیر حوزه‌های علمیه کشور به سیستان‌وبلوچستان و اخذ تصمیمات مختلف برای حوزه‌های علمیه استان، ابراز امیدواری کرد که این سفر در جهت رشد و اعتلای استان مؤثر باشد و شاهد رشد حوزه‌های علمیه که بزرگ‌ترین بار فرهنگی را باید بر دوش بکشند، باشیم.  
 
هزینه‌های میلیارد دلاری عربستان در شبکه اینترنشنال برای عملیات روانی علیه ایران/اقتصاد مقاومتی رمز پیروزی درجنگ اقتصادی است

حجت الاسلام عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: روز یکشنبه سیزدهم مهر ماه مصادف با زمان هجرت امام (ره) از عراق به پاریس در سال ۵۷ بوده که این کار باعث متحول شدن تمام دنیا شد و اساسا قرآن نسبت به مهاجرت و جهاد در راه خدا، ایمان یک فرهنگ خاصی دارد.

وی با بیان این که امروز جمعه ۱۱ مهر ماه مصادف با روز نیروی انتظامی است و این مناسبت را خدمت نیروهای نظامی تبریک عرض کرده، افزود: امنیت یکی از مسائل مهم در زندگی هر انسانی بوده و این موضوع نیاز همه افراد جامعه است.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: در حقیقت اقتدار لازمه تحقق امنیت است و نیروهای انتظامی باید بدانند امنیت با برخورد ضعیف و نرمی، مدارا ایجاد نمی شود و باید با مجرمان و خلاف کاران برخورد سخت شود.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه شانزدهم مهر ماه مصادف با بمباران شیمیایی سومار در سال ۶۶ و شهادت سردار همدانی در سال ۹۴ که از شهدای عرصه دفاع از حرم بوده که یاد این عزیزان را گرامی می داریم.

بزمانی گفت: روز پنج شنبه هفدهم مهر ماه مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان بوده و برای عرض ادب به ساحت مقدس آن حضرت می رویم.

وی گفت: در واقع شبکه اینترنشنال رسانه ای اساسا آمریکایی که با هزینه های هنگفت عربستان مدیریت می شود و ماهیت آن این است که جنگ روانی بر علیه نظام ایرانی ایجاد کند.

این خطیب جمعه اذعان کرد: جنگ اقتصادی بر علیه نظام اسلامی از ۱۵ سال گذشته توسط دشمنان ایجاد شده که اقدام به ایجاد تحریم ها و توطئه های فراوانی کردند که اوج تحریم در دولت دهم مشاهده شد.

وی با اشاره به این که جنگ اقتصادی تمام عیار از سال ۹۱ تاکنون با تحریم نفت و بانک مرکزی ایجاد شده، تصریح کرد: البته با نگاه به بیرون مشاهده می کنیم که اقدامات برخی دولتمردان هم در تشدید فشارهای اقتصادی بی تاثیر نبوده است و تاب آوری و مقاومت مردم ایران در این زمینه باعث شگفت آوری جهانیان شده است.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: همه ما باید بدانیم برون رفت از جنگ اقتصادی با انجام کارهای جهادی و عالمانه امکان پذیر است که برای پیشرفت در این زمینه نیاز به روحیه جهادی و فدایی، مشارکت حداکثری مردم داریم.

وی گفت: روباه پیر انگلیس که روسیاهی اش آن قدر زیاد است که قابل تفکر نیست و فرانسه تجاوزگر که حقوق آفریقایی ها را تضییع کرده در قالب بازی طنز گونه نقض حقوق بشر را علیه ایران طی بیانیه ای به راه انداخته و در سازمان ملل محکوم کردند که این ها باید بدانند فضا سازی هایشان به هیچ جا ختم نمی شود.
 
از بالا رفتن لحظه ای قیمت ها جلوگیری شود/کلید پیروزی در جنگ اقتصادی درون کشور است

حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه هیرمند در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: اربعین حسینی (ع) امسال رنگ و بوی دیگری دارد، مردم ولایت مدار باید با توجه به فرمایش رهبری در این خصوص اقدام کنند و طبق دستورات ستاد مبارزه با کرونا قدم بردارند.

وی افزود: اگر هزینه ای برای سفر اربعین کنار گذاشته ایم در خود منطقه آن را خرج کنیم، هزینه سفر اربعین برای محرومین جامعه حتی خوشحالی امام زمان را در پی خواهد داشت و معیار ولایت مداری در این بین مشخص می شود.

حجت الاسلام گزمه گفت: خانواده بنیان گذار انقلاب اسلامی همواره در راه اسلامی سختی های بسیاری کشیده اند و حتی برخی از آنها به مقام والای شهادت رسیده اند، هجرت های مختلفی برای گسترش اسلام انجام دادند که در نهایت باعث بیداری ملت ایران شد.

وی بیان کرد: امام (ره) در هجرت خود از هر تهدید یک فرصت ساخت، در هجرت خود به عراق نگاه جدیدی از جهاد در اسلام با نوشتن یک کتاب باز کرد، دشمن سال ها تلاش کرده است که بگوید دین از حکومت جدا است اما امام با مطرح کردن ولایت فقیه این نقشه دشمن را باطل کرد.

امام جمعه شهرستان هیرمند گفت: جنگی که امروز در بین ارمنستان و آذربایجان شکل گرفته است، پشت سر آن بحث های سیاسی بسیاری قرار دارد.

وی افزود: امروز ما هم در جنگ نرم و جنگ نیمه سخت که همان اقتصاد است درگیر هستیم که وزارت خزارنه داری آمریکا نقش مهمی در این تحریم ها دارد.

امام جمعه هیرمند بیان کرد: شرکت های بسیاری که درصدد همکاری با ایران بودند توسط آمریکا تهدید شده اند تا با ما همکاری نکنند، آمریکایی ها هزینه های هنگفتی در این جنگ انجام داده اند .

وی ادامه داد: راهبرد های مقابله با این جنگ مقابله همگانی با آن است، کار جهادی با تدبیر عالمانه نیز از دیگر اقدامات ملت در برابر هجمه دشمن است.

امام جمعه هیرمند گفت: بیداری ملت و مشارکت مردم در اقتصاد از تاثیر گذارترین اقداماتی است که باعث شکست دشمن در بحث جنگ اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: مسئولین امروز گره های اقتصادی را باید شناسایی کنند و اگر فکر خودشان نمی رسد از مردم و گروه های جهادی کمک بخواهند نباید امروز مردم از اقتصاد نا امید باشند و نرخ ها ثانیه ای بالا برود.

امام جمعه هیرمند گفت: گره اقتصادی از درون کشور باز خواهد شد و هر کسی که در این راه کوتاهی کند باید با آن برخورد شود، مسئولین آدرس غلط به مردم ندهند وضعیت بد اقتصادی امروز در داخل خود کشور حل خواهد شد.

آثار هجرت تاریخی امام به پاریس؛ جهانی شدن پیام انقلاب

حجت الاسلام مجید پوراندخت در نخستین خطبه های نمازجمعه خود در جمع نمازگزاران شهرستان زهک بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در بیان شریفی فرمود: پشت من علی را نشکستند جز دوگروه؛ در مقابل من علی دو گروه صف آرایی کردند و باعث شدند من علی خانه نشین شوم: گروه عالمی که بی حیا بودن آن های که به اسم عالم پرده دری کردند و دوم عابدانی که جاهل اند، عبادت هایشان از روی آگاهی و فهم نیستند.

وی افزود: اولین مناسبت مناسبتی است که ما امروز در آن قرار داریم امروز جمعه ۱۴ ماه صفر سالروز شهادت محمد بن ابی‌بکر کارگزار امام علی (ع) در مصر که توسط معاویه بن حدیج و به دست عمروعاص (بنابر روایتی) در سن ۲۸ سالگی و سوزانده شدن پیکرش که در جریان حمله سپاه شام به مصر به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شنبه ۱۲ مهرماه و ۱۵ماه صفر ابتداى بيمارى پيامبر (صلى الله عليه و آله) که ازنیمه صفر شروع شد و با ان بیماری رحلت کردند.

پوراندخت اظهارداشت: ۱۶ ماه صفر سالروز هجرت حضرت امام(ره) از عراق به پاریس در سال۵۷ که رژیم شاه هیئتی را به کشور عراق اعزام کردند که فعالیت های حضرت امام محدود شود لذا با توجه به سخت گیری هایی که شد امام مجبور به ترک عراق شد و قصدشان این بود که از طریق کویت به سوریه بروند و انجا هم مخالفت کردند و مجبور شدند به فرانسه بروند. در فرازی امام می فرماید عراق تحت فشار شاه مرا در فشار قرارداد و من وطیفه ی شرعی والهی خود دانستم که برای انجام مبارزات خود ان کشور را ترک کنم و در فرانسه موقتا هستم و مکان هم برای ما مطرح نیست.

وی گفت: سه شنبه ۱۸ ماه صفر سالروز شهادت اویس قرنی در جنگ صفین 37 هجری قمری و در همین روز و بمباران رژیم بعث به شهر سومار در سال ۶۶ که این روز را گرامی می داریم.

امام جمعه زهک تصریح کرد: پنج شنبه ۱۷مهرماه و ۲۰ ماه صفر اربعین امام حسین(ع) که در این روز جابر ابن عبدالله انصاری به همراه شاگردش عطیه عوفی نخستین زائران حرم امام حسین(ع) بودند که پس از واقعة عاشورای سال 61 هجری از مدینه رهسپار عراق شدند و روز بیستم صفر به کربلا رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با توجه به شرایطی که وجود دارد آنطوری که شاید و باید حق مجالس اباعبدالله در محرم و صفر ادا نشد اما با این حال مراسمی برگزار می شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مخصوصا در روز اربعین حضور پیدا کنید و قطعا خیلی از شما بزرگواران در چنین ایامی را در مسیر اربعین اباعبدالله بودند که خودشان را به زیارت برسانند اما انچه که وظیفه ی من و شما است این است که با توجه به شرایطی که فراهم شده بیشتر رعایت بشود.

فلسفه وجودی پلیس ایجاد نظم و امنیت است

حجت الاسلام واحد بخش بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم دلگان با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی ، گفت: فلسفه وجودی پلیس در هر کشوری ایجاد نظم و امنیت در جامعه است.

وی ادامه داد: این ماموریت محوری با توجه به فرهنگ و قوانین بالادستی، حدود اختیارات و نفوذ آن در استفاده از قدرت مشروعش مشخص می شود.

خطیب این هفته بخش جلگه چاه هاشم دلگان افزود: صلح و آرامش آرزوی همیشگی انسان ها بوده است ولی هستند افرادی که به دنبال ایجاد تفرقه و اغتشاش در جوامع هستند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران ، نیروی انتظامی مسئول تأمین امنیت در جامعه است و مردم باید در این زمینه با پلیس همکاری داشته باشند.

وظیفه خطیر نیروی انتظامی برای استقرار امنیت در جامعه

حجت الاسلام عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته دلگان به شهادت سه نفر از پاسداران نیکشهر سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این سبزپوشان سپاه اسلام توسط اشرار که جیره خور عوامل استکبار جهانی هستند، به شهادت رسیده اند.

وی به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اشاره و‌ ادامه داد: نیروی انتظامی برای استقرار امنیت، پایدار وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارد. 

امام جمعه شهرستان دلگان تصریح کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، پلیس در مقابل اخلالگران شدیدترین برخورد و در مقابل مردم، مهربان باشد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در راستای امنیت پایدار و آسایش در شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان ، متحمل زحمات بی نظیری شده است.

دشمنان خار و زبون با دست زدن به اقدامات کور در صدد از پای انداختن نظام هستند

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهرستان نیکشهر ،ضمن سفارش به تقوا همه جانبه و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منكر و سبک زندگی اسلامی و تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی وانتظامی در برقراری امنیت و با اشاره به انتخاب نوع معروفها و منکرها گفت مثل امام باشیم که آمریکا را «شیطان بزرگ» خواند؛امام (رحمه‌الله) با این نام‌گذاری، در واقع همه‌ی موحدان و ملت‌های با انصاف جهان را در مقابل آمریکا بسیج کردند و توفیقات زیادی هم در این راه به دست آمده و بیشتر هم خواهد شد؛ اما دشمن تلاش دارد تا ملت ایران را از مسیر پیشرفت و ایستادگی در مقابل قدرت‌ها منصرف کند.

وی با اشاره به شهادت سه تن از پاسداران در نیکشهر گفت : به راستی شهادت در لباس مقدس پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و در راه خدمت به مردم عزیز منطقه سیستان و بلوچستان مصداق بارز عند ربهم یرزقون می باشد .

امام جمعه شهرستان نیکشهر ادامه داد: بار دیگر شهادت سه تن از پاسداران در جنوبی ترین مرزهای ایران اسلامی قلب همه را اندوهگین و آکنده از غم کرد ،اما این حادثه تلخ قبل از هر چیزی خباثت و ناتوانی دشمنان زبون این نظام مقدس را نشان می دهد که نه در نبردی رو در رو که به شکل ناجوانمردانه در کمین پاسداران غیور قرار گرفته و اقدام ننگین خود را تکرار کرده اند.

لطفیان سرگزی افزود: سال هاست که دشمنان خار و زبون با دست زدن به چنین اقدامات کوری در صدد از پای انداختن نظام هستند ،حال آنکه میبینیم بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب خون هر شهیدی که مظلومانه بر زمین ریخته شده جرعه ای تازه از همت و غیرت را بر پیکره تنومند این نظام اسلامی ریخته و او را در مقابل کید دشمنان قوی تر ساخته است.

وی تصریح کرد: این بار نیز خون پاک شهیدان پاسدار نیکشهر ،امضایی است از جنس خون بر کارنامه خدمت این نهاد مقدس در پاسداری از حریم جمهوری اسلامی ایران و امید است که همچنان خون پاک سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام همواره جوششی عظیم از حق طلبی و آزادگی را منجر شود .

امام جمعه نیکشهر ادامه داد: این قبیل حرکات و عملیات های کور جز به نابودی اهداف و آرزوهای دشمنان و بدخواهان این نظام منجر نخواهد شد . و از درگاه خداوند متعال برای این شهدای عزیز علو درجات و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفای را خواستاریم .

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی، روز نیروی انتظامی- آغاز هفته نیروی انتظامی «امنیت» را موضوعی «درجه یک» خواند و با تأکید بر نظارت کامل و جدی مسئولان نیروی انتظامی بر «سلامت فکر و عمل و اخلاق کارکنان» و «تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی»، افزود: برنامه‌ها را بر «عقل و منطق»، «عزم و اقتدار» و «قانون‌گرایی و عطوفت» استوار کنید تا تصویری کاملاً مطلوب از ناجا در ذهن مردم قدرشناس ترسیم شود.

انتهای پیام/
.
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcgwz9q7ak9wt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما