تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰
مهرداد عرب اول گفت: 26 درصدی اعتبارات طرح های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال 99 تخصیص یافته است.
تخصیص 26 درصدی اعتبارات طرح های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان/ 1093 میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید اختصاص یافت
 مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: برای سال 1399 در بخش اقتصاد مقاومتی بر اساس ابلاغیه ای که به استان داشتیم، 44 پروژه مصوب شده که از این تعداد 17 پروژه از محل منابع استانی تامین اعتبار و به صورت استانی مبادله موافقت نامه می شود.

وی با بیان این که اعتبار مابقی طرح ها را به صورت متمرکز و ملی تامین می کنیم، افزود: برای 17 پروژه استانی 126 میلیارد تومان تامین اعتبار کردیم که تا این لحظه 38 میلیارد تومان یعنی 26 درصد تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال تخصیص کامل شود و در بخش اقتصاد اقتصاد مقاومتی این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به پروژه های جهش تولید اذعان کرد: در این راستا 37 پروژه برای استان مصوب شده و بر اساس تفاهمنامه ای که با سازمان برنامه بودجه کشور داشتیم، هزار و 93 میلیارد تومان اعتباری است که برای این پروژه ها دیده شده که 348 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ‌ملی، 277 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، 401 میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی، 30 میلیارد تومان سرمایه در گردش و 37 میلیارد تومان هم آورده بخش خصوصی است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال 99 بتوانیم میزان تعهد شده این 37 پروژه را به سرانجام برسانیم و رسالت اصلی را که در جهت جهش تولید تعریف کردیم برای استان شکل دهیم.

عرب اول گفت: خوشبختانه منابعی که برای استان دیده شده صرفاً با نگاه ردیف استانی نیست، برخی پروژه ها از ردیف های مختلف تامین اعتبار می شود که این پروژه ها از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، ردیف سواحل مکران و زیرساخت های توسعه روستایی و سایر ردیف‌های که به مرور به استان ابلاغ خواهد شد تا پایان سال تأمین اعتبار و رقمی که تعهد استان است مرتفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبنای تأمین اعتبار پروژه ها خروجی مطالعات آمایش استان است که بر این اساس حوزه راه تقریباً اعتبارات چشمیگیر و خوبی داشته و منابع آب در حوزه جهش و اقتصاد مقاومتی در رده دوم قرار دارد و سومین موضوه که بالاترین تعداد پروژه را دارد، بخش کشاورزی و شیلات است.

انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcaa6n6i49ney1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما