ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> سردار شهید سلیمانی الگویی تمام نشدنی برای آزادی خواهان جهاننقش زنان در دفاع مقدس و تربیت فرزندانی حماسه ساز بی بدیل است | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۱
کشور علاجی گقت: زنان نقش تاثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و هنوز هم نقش آنان در تربیت فرزندانی حماسه ساز بی بدیل است.
سردار شهید سلیمانی الگویی تمام نشدنی برای آزادی خواهان جهان/نقش زنان در دفاع مقدس و تربیت فرزندانی حماسه ساز  بی بدیل است
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهامت وصف ناشدنی، در صحنه های مختلفی حتی در میدان های رزم حضور یافتند.

در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی زنان به کارهایی از جمله حفاظت از انبار مهمات و رساندن آن به رزمندگان اسلام، کندن سنگر، تهیه و طبخ غذا برای رزمندگان مشغول بودند.

زنان غیور و شجاع ایرانی گاه با دست خالی و یا چوب دستی مزدوران بعثی را به اسارت گرفتند، آنان در شهرهای مرزی دلیرانه مقاومت کردند، گویی ترس را از یاد برده بودند و فقط به حق می اندیشیدند و بس.

در حقیقت زنان شرکت کننده در جنگ تحمیلی آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری و اسطوره های شهادت و شهامت بودند، شیر زنان سلحشور ایرانی خاطره مجاهدات و فداکاری های زنان مجاهد صدر اسلام را زنده کردند آنان تا سرحد جانبازی و شهادت پیش رفتند و آرزوی شهادت داشتند.

حضور بانوان در میدان نبرد و خط مقدم

در همین راستا؛ کشور علاجی، یکی از بانوان ساکن در شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی من ۱۴ سال سن داشتم و تازه ازدواج کرده بودم و بعد از ازدواج به تهران نقل مکان کرده بودیم، هنوز چند روز از سکونتمان نگذشته بود که همسرم عازم جبهه شد و بنده هم در همان شهر در دوران دفاع مقدس به عنوان بانی ستاد کمک های مردمی مشغول به فعالیت شدم.

وی افزود: در اوایل جنگ مردم به صورت خود جوش برای کمک رسانی به رزمندگان بسیج می شدند و اما کسی نمی دانست که چگونه، در کجا و چه نوع کمک هایی باید انجام دهد، برای همین در هر محله در مساجد مکانی برای جمع آوری کمک های مردمی تشکیل شد که در هر روز افرادی در چند ساعت آن جا حضور داشتند و هدایای آنان را دریافت می کردند.

وی افزود: در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی فعالیت مردم در ستادهای جمع آوری کمک های مردمی به صورت آتش به اختیار صورت می گرفت.

علاجی ادامه داد: علاوه بر مکان های مستقر در مساجد و محلات، ستادهای سیاری هم به صورت پراکنده وجود داشتند که کمک های مردم در مناطق کم جمعیت و روستاهای دور دست را جمع آوری می کردند.

حضور بانوان در میدان نبرد و خط مقدم بی نظیر بود

وی اضافه کرد: پس امروزه رسالت زنان بسی سنگین‌تر بوده، اگر دیروز ما با تهاجمی نظامی دشمن مواجه بودیم، امروز با شبیخون فرهنگی مواجه هستیم که این برای هر جامعه ای، سلاحی بس برنده‌ تر است.

این بانی کمک های ستاد مردمی دوران ۸ سال دفاع مقدس در ادامه، عنوان کرد: در واقع باید خود را موظف و مکلف بدانیم تا با سلاح ایمان، علم، عفت، پاکدامنی، ایثار، شجاعت و شهامت و با الگوپذیری از شیر زنان دیروز و امروز و با جدیت و تلاش، شاهد بالندگی و گسترش روز افزون اسلام و انقلاب در سر تا سر جهان باشیم.

این بانوی رزمنده و امدادگر جنگ تحمیلی تصریح کرد: زنان و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند.

وی با بیان این که انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی، انتقامی مقدس است، خاطر نشان کرد: باید با انتقام جانانه خون این سردار عزیز، آمریکا را از این جنایت ها پشیمان و مایوس کرد.

زنان تربیت کننده مردان حماسه ساز هستند

وی گقت: زنان نقش تاثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و هنوز هم نقش آنان در تربیت فرزندانی حماسه ساز بی بدیل است.

این بانوی امدادگر جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه بی تردید از دامن زن مرد به معراج می رود، اذعان کرد: زنان ایران اسلامی فرزندانی چون شهید سلیمانی را تربیت کرده و حماسه ساز شدند اینک نیز باید این زنان و دختران همچون گذشته تلاش کنند تا فرزندانی ولایت مدار و با ایمان برای فردای انقلاب اسلامی ایران تربیت کنند چرا که این بهترین راه برای انتقام گیری از استکبار جهانی و حمایت از خون شهداست.

علاجی خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند انتقام خون سردار شهید سلیمانی باید در چند مرحله گرفته شود انتقام سخت برای پشیمان کردن استکبار از این جنایت و انتقام نرم برای تداوم راه سردار سلیمانی در همه عرصه های موجود، به گونه ای که وابستگی از غرب را به حداقل رسانده و بتوانیم به خودکفایی صددرصدی برسیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی تا ابد در قلب های ملت ایران زنده است، تصریح کرد: این شهید عزیز نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه ملت های آزادی خواه جوان یک الگو بوده و خواهد بود و تا ابد نیز راه وی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbwfb8srhbfap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما