تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲
شب گذشته، دومین ویژه‌برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با معرفی برگزیدگان بخش «ملت قهرمان» از شبکه افق به روی آنتن رفت.
برگزیدگان بخش «ملت قهرمان» تقدیر شدند/ معرفی هیئت داوران بخش مسابقه اختتامیه
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا، شب گذشته، دومین ویژه‌برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با معرفی برگزیدگان بخش «ملت قهرمان» از شبکه افق به روی آنتن رفت. این دوره از جشنواره به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اکران‌ها و برنامه‌های این دوره جشنواره، به دو صورت آنلاین و تلویزیونی برگزار می‌شود.
در ابتدای این ویژه برنامه، بعد از پخش کلییپی از علی عطار، خواننده لبنانی که سال گذشته، در کمتر از ۲۴ ساعت، قطعه‌ای را درباره شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا و خوانده بود، مهدی لارویی، کارگردان مستند «قائد الحشد» و «تفنگچی های پاوه» در استودوی برنامه حاضر شد و درباره تولید مستند «قائدالحشد» توضیح داد و گفت: ما با تهیه کننده کار آقای سیدهاشم موسوی ارتباط داشتیم، ایشان قبلا مستندی درباره ابومهدی المهندس ساخته بودند، بعد از شهادت ابومهدی دوست داشتیم کاری درباره ایشان بسازیم. این شد که تصمیم گرفتیم سفری به عراق داشته باشیم که نهایتا منجر به ساخت مستند قائدالحشد شد.
وی افزود: در میان رزمندگان حشدالشعبی وقتی می فهمیدند که ما ایرانی هستیم فکر می کردند که ما هر روز رهبری را می‌بینیم و می‌گفتند سلام ما را به ایشان برسانید.
این کارگردان درباره زمان تولید مستند گفت: وقتی ما رفتیم عراق، اخبار را که رصد کردیم فهمیدیم که کرونا در ایران شروع شده، به همین دلیل، وقتی مردم می فهمیدند ایرانی هستیم می ترسیدند که کرونا داشته باشیم. نهایتا هم به خاطر مسدود بودن راه ها، مجبور شدیم با سخنی و از راه زمینی به ایران برگردیم.
لارویی ادامه داد: زیاد به عراق سفر می کنم و هر دفعه سوژه های زیادی را می دیدم که قابلیت ساخته شدن داشتند.
بعد از پخش بخش‌هایی از مستد «قائد الحشد»، لاروبی در ادامه سخناش عنوان کرد: برای تدوین و منابع آرشیوی، خیلی زحمت کشیده شد که منابع زیادی بود، به همین خاطر هم پروسه تولید طولانی شد.
این کارگردان تصریح کرد: ما وقتی وارد آمرلی شدیم، آن قدر که عکس حاج قاسم میدیدیم فکر میکردیم ایران هستیم. وقتی هم می فهمیدند که ایرانی هستیم، خیلی ما را تحویل می گرفتند.
در ادامه این ویژه برنامه، بعد از پخش بخش‌هایی از مستند «مکتب سلیمانی در روستای قنات ملک» درباره شهید سلیمانی، برگزیدگان بخش ملت قهرمان معرفی و تقدیر شدند.
رحیم مخدومی که به نمایندگی از هیئت داوران بخش ملت قهرمان در استودیوی برنامه حاضر شده بود، پیش از اهدای جوایز در سخنانی گفت: ۱۲۱ اثر در بخش ملت قهرمان رسیده بود که از این تعداد ۲۶ اثر در بخش مسابقه حضور پیدا کرده بودند.
وی پس از معرفی تعدادی از آثار بخش ملت قهرمان عنوان کرد: آثار خوب زیادی رسیده بود منتها مجبور بودیم که از میان اینها به تعداد کمی جایزه بدهیم. می‌بینیم که هر سال، رشد و تعالی آثار بیشتر می شود.

بنابراین گزارش، هیئت داوران بخش مستند «ملت قهرمان»، متشکل از رحیم مخدومی، علی محمد مودب و محمد تقی فهیم، ضمن تقدیر از اثر «روایت جهاد» به کارگردانی «میلاد امینی موحد»، لوح افتخار این بخش را به علت «توجه به بحران اقتصادی، حضور آتش به اختیار و فعالانه جوان و نگاه درست فیلمساز به کار جمعی» به اثر «بن بست شکن» به کارگردانی «علی سرو» و اثر «همه فرزندان من» به کارگردانی «مهدی رسول پور هدایتی» به علت «توجه به در برگیری جغرافیایی، حضور متنوع و رنگارنگ مردم در عرصه فعالیت ها و ایثار اجتماعی» اهدا کرد.
همچنین فانوس این بخش به اثر «اگلانتین» به کارگردانی «سمیه ذاکری» به علت «نگاه سنجیده فیلمساز به موضوع استراتژیک در راستای امنیت کشور و استفاده به جا از آرشیو و بازسازی» تعلق گرفت. در ضمن در بخش قاب اول به علت «پرداخت خلاقانه و موجز به یک موضوع بزرگ و مهم» به اثر «اولین خط» به کارگردانی «مهدی دشتبان زاده» لوح افتخار اهدا شد.

جوایز این بخش، توسط خانواده شهید رسول خالقی پور امضا شده بود. امسال، به دلیل بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خانواده‌های شهدا در جشنواره حضور ندارند.
خانم ذاکری خطیر در سخنانی پس از دریافت فانوس این بخش در سخنانی گفت: این هدیه را به امیر دریادار سیاری و تکاروان نیروی دریایی ارتش که کیلومترها دورتر از وطن‌مان مشغول اجرای ماموریت‌های پیچیده و خطرناک هستند اهدا می کنم.
علی سرو نیز در سخنانی کوتاه گفت: من از جشنواره عمار تشکر می کنم که امکان حضور و دیده شدن اثرمان را فراهم کرد، آثاری که برخی جشنواره ها به دلیل نگاه های سیاسی اجازه حضور نمی دهند.
بنابراین گزارش، در ادامه این ویژه برنامه، سایت «قصه ما» رونمایی شد. در این سایت، علاقمندان می‌توانند سوژه‌هایی را که دوست دارند درباره آنها فیلمی ساخته شود، در این سایت ثبت کنند.
گفتنی است با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «ویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir  به نمایش درمی‌آیند. همچنین ویژه برنامه تلویزیونی جشنواره نیز هر شب ساعت 21 از شبکه افق به روی آنتن می‌رود.
 
اسامی هیئت داوران بخش مسابقه اختتامیه جشنواره عمار
همچنین دبیرخانه جشنواره فیلم عمار، داوران هیئت داوران بخش‌های «فیلمنامه»، «مستند» و «داستانی» یازدهمین دوره این جشنواره را معرفی کرد.
فیلمنامه
امین صدیقی
جواد رمضان نژاد
حجت الاسلام علی جعفری
سعید خورشیدی
حمیدرضا جعفریان
داستانی
سید ناصر هاشم‌زاده
هوشنگ توکلی
سعید مستغاثی
داوود مرادیان
حامد بامروت نژاد
مستند
حافظه ملی (تاریخ سیاسی)
مسعود رضایی
جواد منصوری
محمد صادق کوشکی
جلال غفاری قدیر
محمد رضا کائینی
نهضت جهانی مستضعفین
سهیل اسعد
سلیم غفوری
محمدرضا ماندگاران 
زهره یزدان پناه قره تپه
حمیدرضا عصمتی
ملت قهرمان
رحیم مخدومی
محمد تقی فهیم
علی محمد مؤدب
جنگ نرم
حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی
کمیل خجسته
محمد شجاعیان زنجانی
تاریخ فرهنگی، دفاع مقدس
گلعلی بابایی
علیرضا دلبریان
محسن یزدی
سید احمد عبودتیان
امیر مهریزدان
پایش و پالایش اجتماعی
حجت الاسلام محسن قنبریان
حسن عباسی
وحید اشتری
مرتضی فیروزآبادی
محمدصادق شهبازی
جنگ اقتصادی
عادل پیغامی
علی خدابخشی
مسعود براتی
اصغر عیوضی
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjtteviuqetaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما