کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان خبر داد؛

مشارکت اندک بانوان در اهدای خون/ بالاترین رقم خون دهی زنان در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است

17 فروردين 1400 ساعت 9:44

سهیلا خسروی گفت: میزان اهدای خون از سوی بانوان بسیار پایین است، در سیستان و بلوچستان که بالاترین مشارکت بانوان در اهدای خون را در کل کشور دارد این رقم به هفت درصد رسیده است.


سهیلا خسروی، مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: میزان اهدای خون از سوی بانوان بسیار پایین است، در سیستان و بلوچستان که بالاترین مشارکت بانوان در اهدای خون را در کل کشور دارد این رقم به هفت درصد رسیده است.

وی بیان کرد: در کل کشور در مجموع بانوان پنج درصد خون اهدا می کنند، این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته بیش از ۶۰ درصد خون های اهدایی مربوط به بانوان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: خون بانوان سالمترین خون است، زیرا رسیدگی بهداشتی آن ها بیشتر است و کمتر در معرض عوامل خطر هستند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند که با توجه به مشارکت اندک هفت درصدی آن ها در اهدای خون عملا نیمی از جمعیت استان خون اهدا نمی کنند.

خسروی گفت: همچنین بسیاری از جمعیت استان روستانشین هستند که با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان بسیاری از روستاها صعب العبور هستند و دسترسی به آن ها سخت است به همین دلیل تعداد زیادی از مردان استان که روستانشین هستند هم نمی توانند در خون دهی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: میانگین روزانه اهدای خون در سیستان و بلوچستان ۱۵۰ واحد است، در حالیکه میانگین روزانه مصرف خون در این استان به ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد هم می رسد و در صورت وقوع تصادف و ... به ۵۰۰ واحد می رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به نیاز شدید سیستان و بلوچستان به خون و بحرانی شدن ذخایر خونی استان لازم است بانوان نیز در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 136399

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/136399/مشارکت-اندک-بانوان-اهدای-خون-بالاترین-رقم-دهی-زنان-کشور-مربوط-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir