تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳
سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

کارگران جهادگران خط مقدم جبهه تولید و اقتصاد هستند

علی شعبانی گفت: در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، کارگروه اشتغال و توسعه ایرانشهر، در کنار برنامه ریزی برای جذب سرمایه‌ گذاری، توسعه اقتصادی و اجتماعی، اولویت کاری خود را بر بازگرداندن واحدهای غیرفعال و نیمه فعال به چرخه تولید و فعالیت متمرکز کردند.
کارگران جهادگران خط مقدم جبهه تولید و اقتصاد هستند
به گزارش عصرهامون علی شعبانی، سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: کار، جوهره اصیل ذات انسان بوده و سودمندی انسان ها برای جامعه بشری، با تاثیر تلاش و کارشان سنجیدنی است، در حقیقت به بیان پیامبر (ص)، کار مرد را صیقل می دهد.

وی افزود: با توجه به بیان حضرت علی (ع) بزرگترین تفریح، کار بوده و روح و جسم را نشاط و سر زندگی می بخشد.

سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر تصریح کرد: کارگر در دید رهبر انقلاب جهادگر خط مقدم جبهه تولید و اقتصاد بوده که شرافتمندانه و غیرتمندانه برای گردش چرخ اقتصاد و عزت و استقلال کشور تلاش می کند.

وی اضافه کرد: حیات یک ملت، مرهون کار و کارگری است و کارگران مهم ترین عنصر در عینیت بخشی به ایده، اندیشه و آرزوی بخش های مختلف اقتصادی بوده، لکن در تمام دنیا کم برخوردارترین طبقه از دسترنج خویش همین افراد هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به ویژه با ظهور صنعت و مکانیزاسیون تولید و کار با فناوری و ماشین، کارگران مورد کم توجهی و بی مهری کارفرمایان و تنگناهای ناشی از قوانین یکطرفه و سخت قرار گرفتند و کم ترین آن ها، بی عدالتی در دستمزد و عدم پرداخت به هنگام آن، ناپایداری شغلی، نابرخورداری از مزایای حمایتی و در سطح بالاتر، سلب آزادی کارگران و انواع خشونت های سیاسی و اجتماعی نسبت به آنان است.

وی گفت: به رغم تصویب قانون کار و وجود ساختار برای تنظیم روابط کار، همچنان جامعه شاهد مشکلات کارگری بوده و مهم ترین آن ها، سیاستگذاری کارفرمایان و تصمیم گیری در مراکز تولیدی و کارخانه ها بدون در نظر گرفتن کارگران و چالش ها، پیامدهای تصمیمات در زندگی آنان است.

شعبانی عنوان کرد: کارگران باید رکن اصلی در سرمایه گذاری ها، سیاستگذاری و مدیریت مراکز منظور شوند، علاوه بر این تشکل های کارگری باید از آزادی و پشتیبانی برخوردار باشند تا صدای آنان و مدافع حقوق شان باشند.

فرماندار ایرانشهر بیان کرد: کارگران جایی در معادلات اقتصادی کارفرمایان ندارند و هنوز دستمزد کارگران به عدالت با تعریف متعارف، بهره مندی به قدر تلاش و استحقاق، نزدیک نشده است.

شعبانی گفت: ایرانشهر به لحاظ داشتن واحدهای تولیدی متعدد، برخی مراکز بزرگ کارگری مانند شرکت صنایع بلوچ، نیروی جوان تحصیل کرده و مهارتی فراوان، قابلیت توسعه ای در کشاورزی و صنعت و معدن و خدمات، از منظر کار و کارگری قابل توجه بوده، اما اغلب واحدها با ظرفیت مطلوب کار نمی کنند و در حالی که فراتر از ظرفیت اسمی، قابلیت توسعه و افزایش تولید دارند.

وی تصریح کرد: در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، کارگروه اشتغال و توسعه ایرانشهر، در کنار برنامه ریزی برای جذب سرمایه‌ گذاری، توسعه اقتصادی و اجتماعی، اولویت کاری خود را بر بازگرداندن واحدهای غیرفعال و نیمه فعال به چرخه تولید و فعالیت متمرکز کردند.

شعبانی اضافه کرد: باور مدیران ایرانشهر این است که توفیق در این بخش، انگیزه های جدید سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، پویایی بخش های اقتصادی و زنجیره تولید ارزش در شهرستان را تقویت می کند و همچنین با فراهم شدن مشاغل والا با درآمد نسبی مناسب و جهت دهی گرایش نیروی جویای کار از مشاغل ناپایدار و پر ریسک به کارهای پایدار با منزلت شغلی و اجتماعی بالاتر، هدف سالم سازی و پویایی اقتصادی و بهبود محیط کار شهرستان محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش، توسعه مهارت ها و تربیت نیروی کار حرفه ای متناسب با روند توسعه سیستان و بلوچستان و ایرانشهر، از دیگر اولویت ها است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaw0n6649ne61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما