تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
برای کاهش مشکلات شهری زاهدان لازم است از میان کاندیداها، افراد اصلح که توان و تخصص کافی در حوزه مدیریت شهری را دارند انتخاب شوند، افرادی که مشکلات شهری طیف های مختلف شهروندان را بشناسند و برای آن ها برنامه ای داشته باشد.
یک روز با چشمان بسته در خیابان ها و پیاده روهای زاهدان تردد کنید/ کاندیدای اصلح برای حل مشکلات شهری برنامه داشته باشد
به گزارش عصرهامون؛ داشتن شهری که سکونت و تردد در ان برای همه ساکنان مطابق با نیاز آن ها امکان پذیر باشد را می توان یک آرمان تصور کرد.

آرمانی که در آن شهروندان همه نقاط شهر از امکانات و خدمات هشری بهره مند و فضای سبز، پارک ها، تفریح گاه ها و بوستان های کافی داشته باشند، بتوانند با آرامش در همه قسمت های شهری تردد کنند و از خدمات شهری بهره مند شوند.

این آرمان شهر را در سیستان و بلوچستان نداریم، شهرهای سیستان و بلوچستان فاصله زیادی با مدیریت شهری دارند، زاهدان که مرکز استان و کلانشهر محسوب می شود از بسیاری از شاخصه های مدیریت شهری فاصله دارد و شهروندان آن گلایه های زیادی دارند.

انتخاب اصلح در مدیریت شهری کارساز است، اگر هدف حل مشکلات شهری باشد باید با دید باز و آگاهانه افراد اصلح برای حضور در شورای شهر انتخاب شوند، افرادی که بتوانند برای حل معضلات تاریخی زاهدان راهکاری بیندیشند و آن ها را اجرایی کنند.

شهرداری را انتخاب کنند که توان، تخصص و تجربه کافی داشته باشد و برای آبادانی و خدمت به مردم پا به رکاب شود تا لبخند رضایت بر چهره مردم قانع و صبور زاهدانی بیاورد.

زاهدان اگرچه مرکز سیستان و بلوچستان است و در فهرست کلانشهرهای کشور قرار دارد، اما بسیاری از معابر آن حتی برای تردد شهروندان عادی مناسب نیست.

در این میان تعدادی از شهروندان معلول جسم حرکتی و عده ای هم نابینا هستند که لازم است برای تردد آن ها بدون نیاز به همراه در شهر چاره اندیشی شود و این وظیفه مدیران شهری است.

زاهدان؛ شهری که برای تردد معلولان و نابینایان مناسب نیست

عباس خاک سفیدی، نماینده انجمن نابینایان ایران در سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: معابر زاهدان در سال های اخیر برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است.

وی ادامه داد: در اطراف استانداری سیستان و بلوچستان و بولوار شهید مطهری یک طرف پیاده رو فاقد خط ویژه متناسب با عبور نابینایان است و طرف دیگر خیابان هم اگرچه خط عبور نابینایان در پیاده رو کشیده شده، اما دکه، تیر برق و ... در مسیر عبور قرار دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیش از این به شهردار زاهدان نامه نگاری کردم، زیرا هنگامی که هزینه ای صرف می شود باید مشاوره درستی هم ارائه شود تا مشکل شهروندان را حل کند که متاسفانه به نامه بنده رسیدگی هم نشد.

نماینده انجمن نابینایان ایران در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بسیاری از قسمت های شهر مبلمان شهری دیده نمی شود و فقط در چند پیاده رو مطرح زاهدان خط ویژه نابینایان در نظر گرفته شده است، باقی پیاده روها هم به دلیل ساخت و ساز مردم یا با مصالح ساختمانی پوشانده شده و یااینکه دارای سطوح ناهموار در جلوی در ورودی منازل و مغازه هاست.  

خاک سفیدی اظهار کرد: پیاده روی استانداری در خیابان شریعتی و روبه روی آن برای تردد نابینایان استاندارد نیست، همچنین شرکت اتوبوسرانی و حمل و نقل شهر زاهدان برای معلولان کاری نکرده است و تعداد اتوبوس های خط بولوار شهید مزاری که معلولان برای رفت و آمد به اداره بهزیستی از آن استفاده می کردند کاهش داده، زیرا در دیگر نقاط شهری خط اضافه شده است.

وی عنوان کرد: کوچه هایی که توسط شرکت گاز حفاری می شود به درستی آسفالت نمی شود و این تردد معلولان و نابینایان را با مشکل روبه رو کرده است، فضای سبز شهری هم در زاهدان کمترین سرانه ممکن را دارد و در برخی نقاط بازار زاهدان به سختی فضای سبز و سایه درخت یافت می شود.

اعضای شورای شهر باید کار کارشناسی انجام دهند

این مقام مسئول عنوان کرد: شهر ۸۰۰ هزار نفری زاهدان هنوز از مشکلات شهری رنج می برد، برخی از خیابان های آن ۵۰ سال پیش طراحی شده که هنوز برای عریض کردن آن به ویژه در منطقه بازار اقدامی نشده است.

نماینده انجمن نابینایان ایران در سیستان و بلوچستان گفت: خیابان های امام خمینی، مصطفی خمینی و سعدی که خیابان های اصلی هستند هنوز عریض نشده اند، در صورت مجوز دادن می توانند این کارها را انجام دهند.

خاک سفیدی بیان کرد: شورای شهر نظاره گر عملکرد شهرداری است و ای کاش اعضای آن یک روز با چشمان بسته در خیابان ها و پیاده روهای زاهدان حرکت می کردند و از درد دل نابینایان آگاه می شدند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید کار کارشناسی انجام دهند، برای کاهش ترافیک باید خیابان ها عریض شود نه اینکه درمان موقت انجام و فقط یک طرفه شود.

کاندیدای اصلح برای حل مشکلات شهری برنامه داشته باشد

این مقام مسئول اظهار کرد: برای کاهش مشکلات شهر زاهدان لازم است از میان کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر زاهدان افراد اصلح را که توان و تخصص کافی در مدیریت شهری دارند انتخاب شوند.

نماینده انجمن نابینایان ایران در سیستان و بلوچستان گفت: نامزدها باید مشکلات شهری طیف های مختلف شهروندان را بشناسند و برای آن ها برنامه ای داشته باشند و پس از انتخاب هم باید بتوانند این برنامه را اجرا کنند.

خاک سفیدی عنوان کرد: کاش افرادی که می خواهند در این عرصه ورود کنند خود را به جای شهروندان قرار دهند و سپس برای حل مشکلات اقدام کنند، مثلا یک روز با چشم بسته در خیابان ها و پیاده روهای شهر حرکت کنند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcevv8zojh8xvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما