تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۲
سهیلا خسروی گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۲۲ هزار و ۲۷۱ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا شده است که این میزان حدود ۸۶ درصد نیاز استان را تحت پوشش قرار می دهد.
۸۶ درصد نیاز خونی سیستان و بلوچستان از داخل استان تامین شد
سهیلا خسروی، مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۲۲ هزار و ۲۷۱ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا شده است که این میزان حدود ۸۶ درصد نیاز استان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد:  در این مدت تعداد مراجعات۲۷ هزار و ۷۰۲ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۵ نفر زن و ۲۵ هزار و ۱۶۷ نفر مرد بودند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲۲ هزار و ۲۷۱ واحد خون اهدا شد که از این تعداد هزار و ۶۶۷ واحد مربوط به بانوان و ۲۰ هزار و ۶۰۴ واحد هم مربوط به آقایان بوده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان عنوان کرد: متوسط مصرف ماهانه سیستان و بلوچستان شامل ۱۵ هزار و ۴۸۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی است. 

خسروی ادامه داد: میزان مصرف  خون و فرآورده های خونی از ابتدای سال ۷۷هزار و ۴۰۳ واحد است که از این تعداد ۵۷ هزار و ۵۵۲ واحد گلبول قرمز و هفت هزار و ۴۲۵ واحد پلاکت و ۱۰ هزار و ۷۱۲ واحد فرآورده های پلاسمایی است.

وی بیان کرد: کمبودهای خون و فرآورده های خونی مورد نیاز استان از پایگاه های معین کشور تامین می شود که در پنج ماه امسال ۲۲ هزار و ۴۸۱ بوده و بیشتر از شهرهای سمنان، بجنورد، دامغان، شاهرود تامین شده است. 

این مقام مسئول بیان کرد: سه هزار و ۲۵۳ بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان زندگی می کنند که ۵۷ درصد از کل واحدهای خونی اهدا شده شامل ۳۰ هزار و ۲۷۰ واحد در پنج ماه امسال صرف تامین خون مورد نیاز این بیماران شده است. 

انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcb98b8arhbasp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما