تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۶
تیمور کریم زایی گفت: در اثر اتصالی برق یکباب منزل مسکونی متعلق به کشاورز روستایی در بخش دامن طعمه حریق شد.
یکباب منزل مسکونی طعمه حریق شد/ احداث ایستگاه آتش‌نشانی روستایی ضروری است
به گزارش عصرهامون تیمور کریم زایی، بخشدار بخش دامن ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: قبل از ظهر امروز نوزدهم مهر ماه یکباب منزل مسکونی متعلق به پیرمرد کشاورز از روستای پیرانچ این منطقه به همراه کلیه لوازم خانه شامل کولرگازی، یخچال تلویزیون، البسه و اثاثیه زندگی و جهیزیه نوعروس خانواده طعمه حریق شد.

وی افزود: پس از اطلاع رسانی دهیار روستا نسبت به شروع آتش سوزی بلافاصله خودروی آتش نشانی بخش دامن به محل حادثه اعزام که با کمک اهالی روستا، دهیار، شورای اسلامی روستا و بسیج امکانات از سرایت شعله‌های آتش به دیگر منازل مسکونی همجوار جلوگیری و پس از یک ساعت تلاش آتش‌نشانان و همکاری عمومی اهالی شعله‌های آتش مهار شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این آتش سوزی هیچ گونه خسارات جانی نداشته اما پیش بینی خسارات مالی این آتش سوزی بیش از یک میلیارد ریال برآورد شدهکه این خسارت ها به ساختمان، تجهیزات و لوازم خانگی دو خانواده که پدر کشاورز و فرزند تازه داماد بودند وارد شده است.

رئیس ستاد حوادث و سوانح بخش دامن خاطرنشان کرد: علت اصلی آتش سوزی در دست بررسی است، ولی شواهد و قراین حاکی از اتصالی کابل برق را اصلی ترین دلیل آتش سوزی نشان می دهد.

کریم زائی اضافه کرد: انتظار می رود جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی و خیرین نسبت به تامین بخشی از هزینه‌ها و اثاثیه این خانواده مساعدت لازم داشته باشند.

بخشدار بخش دامن عنوان کرد: روستای پیرانچ با جمعیت بالغ بر ۱۳۵۰ نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر ایرانشهر و از روستاهای بخش دامن فاقد خودرو و ایستگاه آتش نشانی بوده که به دلیل قرار گرفتن در محور ترانزیتی بزرگراه ایرانشهر به خاش اختصاص خودرو و احداث ایستگاه آتش نشانی روستایی از ضروریات و درخواست شورای اسلامی و دهیار روستا است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbs5b8zrhbasp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما