تاریخ انتشار :شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱
حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیک تبریزی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان، گفت: طرح استقبال معنوی در نقاط گردشگر پذیر استان در حال اجرا است
طرح استقبال معنوی رویکردی نوین در گردشگری مذهبیِ سیستان وبلوچستان
به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیک تبریزی افزود: طرح استقبال معنوی در گام اول شامل استقرار روحانیون در مراکز اقامتی استان در شهرهای زاهدان و چابهار است که طی آن روحانیون اقدام به راه‌اندازی ایستگاه استقبال معنوی می‌کنند.

وی بیان کرد: در این طرح ، فعالیت‌هایی شامل ایستگاه کودک و نوجوان، اهدای جوایز، مسابقات نقاشی،اکران فیلم های نوروزی،  پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره خانواده و سفر و اقامه نماز جماعت در مراکز اقامتی انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طی اجرای این طرح، قریب به ۵۰ نقطه اقامتی در استان شناسایی شده و سازماندهی حضور طلاب در آنها انجام شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری ستاد سفر استان که شامل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل آموزش و پرورش وسایر نهادهای مرتبط است، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سعید جان آبادی، مسئول اجرایی طرح استقبال معنوی در سیستان و بلوچستان هم در این خصوص ضمن تبریک عید نوروز، گفت: این طرح با همکاری دستگاه های مرتبط و محوریت تبلیغات اسلامی از ۲۹ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۰ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت روحانیون و ائمه جماعت در ۵۰ اقامتگاه  گردشگران و مسافران نوروزی استان، خاطر نشان کرد: مشاوره خانواده، پرسش و پاسخ احکام شرعی و احکام سفر، اتاق کودک و نوجوان برای بازی های کودک و نوجوان، بیان مسائل تربیتی، اکران فیلم های روز سینمایی و مستند از جمله برنامه های در دستور کار طی ۱۰ روز می باشد که به صورت یک روز درمیان درحال اجرا است.

جان آبادی هدف از اجرای این طرح را شناسایی نقاط مثبت و منفی کودکان ونوجوانان و ارائه آنها به خانواده هایشان و پر کردن اوقات فراغت و گنجاندن خاطره ای خوش برای مسافران و غیره عنوان کرد.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcceeqso2bq0o8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما