تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۴
در پی تعرض به حرم مطهر امام رضا(ع)، علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان این اقدام را ‏محکوم کرده و خواستار واکنش جدی در برابر این گونه اقدامات شدند.
محکومیت گسترده هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان/ جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند
به گزارش عصرهامون، ساعاتی قبل همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی در مشهد ‏مقدس با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند، که با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ‏ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه دو تن از مصدومان در بیمارستان فوت کردند.

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان ضمن محکومیت این اقدام ددمنشانه توسط این عامل تکفیری، گفتند: هرکس قصد تفرقه میان ‏مسلمانان را داشته باشد قطعا کافر است و این افراد نوکران آمریکا و اسرائیل هستند.

هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان محکوم است

مولوی نذیر احمد سلامی؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است.

وی افزود: در سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه در صحن پیامبر اعظم مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفتند که این جنایت عظیمی است و هم به دلیل اینکه حرمت ماه رمضان و حرم مطهر رعایت نشده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افراد مورد هجوم و حمله طلاب جهادی و مخلصی بودند که برای تبلیغ و امورات جهادی و محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشغول به فعالیت بودند و این در نگاه هر انسانی مورد احترام است.

وی تصریح کرد: این جنایتکاران تکفیری اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند.

مولوی سلامی گفت: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

وی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت است، خاطر نشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بارها دیدند تجربه کردند ولی هیچ گاه تحت تاثیر این جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایط و در حال حاضر و آینده حفظ می کنند و افرادی که از این جنایت ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است به هیچ عنوان نمی توانند به اهدافشان برسند.

اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن محکومیت این اقدام ‏ددمنشانه، بیان کرد: همانطور که مشاهده شده یک فرد با رفتار و ظاهر مشابه جریان های تکفیری اقدام به مجروحیت و شهادت ‏عده ای از زائران حرم امام رضا علیهم السلام کرد، که از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است.‏

وی با تاکید بر این مطلب که محبت اهل بیت(ع) شیعه و سنی نمی شناسد، افزود: اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.‏

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه گروهک های تکفیری و تروریستی جایی در میان اهل سنت ندارند، گفت: از دستگاه قضا می ‏خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند‎
.‎
ریگیان پور ادامه داد: این اقدام آن هم در ماه رمضان که هر گونه خشونت، قتل و خونریزی در آن محکوم است به شدت محکوم ‏بوده، دشمنان بدانند چنین اقداماتی خدشه ای به وحدت، آرامش و اتحاد ملت ایران وارد نمی کند.‏
‏ ‏
جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز ضمن محکوم کردن این اقدام با اشاره به اینکه توهین به مقدسات و ‏وحدت شکنی از نظر اهل سنت حرام و محکوم است، گفت: اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) محبت دارند و بیشترین نام های ‏فرزندان آن ها از اهل بیت(ع) است و ما به این نام ها افتخار می‌کنیم کسی که پیامبر را جدا از اهل بیت(ع) بداند مسلمان نیست و ‏ما اهل سنت از او بیزاریم‎.

وی با بیان اینکه اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند، بیان کرد: از دیدگاه اهل سنت اقدام فردی با رفتار و ظاهر شبیه ‏به جریان های تکفیری وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند آن هم در ماه ‏مبارک رمضان به شدت محکوم است.‏

این عالم اهل سنت ادامه داد: جامعه اهل سنت ایران هرگز از تکفیری و وهابیت حمایت نکرده و نخواهند کرد چرا که خط و مشی ‏اهل سنت از اینها جداست، ما در این کشور زندگی می کنیم و به قانون آن پایبند و از ولایت رهبری تبعیت کرده و هرگز با ‏افراطیون و تکفیری ها هم مسیر نخواهیم بود‎.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه اسیر چنین توطئه هایی نخواهد شد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcai0n6y49ny61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما