تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۳
این روزها فعالیت چشمگیر زباله گردها علاوه بر این که عامل شیوع بیماری در شهر ایرانشهر شده، سیمای شهر را زشت کرده است.  
شهروندان ایرانشهری از بوی نامطبوع سطل های زباله گلایه دارند/ شهرداری رسیدگی کند
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ در چند روز اخیر انباشت زباله در برخی از خیابان های ایرانشهر باعث ناراحتی و گلایه مندی شهروندان شده است.
انباشت زباله در خیابان ها در هوای گرم ایرانشهر این روزها سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و باعث تجمع آفات و حیواناتی مانند سگ و گربه می شود.


زباله گردها در معرض دنيايي از بيماري هاي پنهان

در این راستا مهر الله ریگی، یکی از شهروندان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: بی برنامگی در زمان جمع آوری زباله ها توسط شهرداری موجب شده که زباله گردها سطل های زباله را در سطح معابر پخش می کنند.

وی افزود: زباله گردها در هر گوشه و کنار شهر ایرانشهر با ریختن سطل های زباله، چالش جدی برای ساکنان مناطق مختلف این منطقه ایجاد کرده است.
 
وی عنوان کرد: سطل های زباله خود عامل آلودگی بوده و هنگام جمع آوری این زباله ها با خودروی حمل، بخشی از پساب آن بر زمین جاری می شود که این اتفاق سبب تشدید بوی بد است.

 
این شهروند ایرانشهری گفت: خواهشی که از مسئولین دارم این است که حتما به بحث نظافت خیابان ها و جمع آوری به موقع زباله ها رسیدگی کنند.


گردِ زباله‌گردی بر پیکر شهر ایرانشهر
در این راستا سعید دیده ور، شهردار شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مشکلات زیست محیطی و موارد پیرامون آن، بیان کرد: پسماند حاوی موادی بوده که در محصولات مفید وجود دارد و تنها تفاوت آن بی ارزش بودن آن است.
وی افزود: چند نوع پسماند وجود دارد که مورد بحث ما انواع خانگی است، یعنی تولید زباله تر و خشک توسط شهروندان که همه روزه در سه شیفت کاری توسط پرسنل خدوم شهرداری ایرانشهر جمع آوری می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکثر این زباله ها داخل شهر توسط زباله گردان ها و یا همان معتادین از سطل خارج شده و کف کوچه و خیابان ریخته می شود که این امر باعث اختلال در روند جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: زباله ها پس از جمع آوری به سایت دفن انتقال پیدا می کنند که تقریبا فاصله 15 کیلومتری از داخل شهر دارد.

دیده ور عنوان کرد: این سایت از سال 87 تحویل شهرداری ایرانشهر شده که هنوز در حال مطالعات زیست محیطی است و دفن بصورت سنتی در قالب ایجاد ترانشه انجام می شود.

شهردار ایرانشهر خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به کشورهای دیگر و یا استان های برخوردار داشته باشیم در بحث زباله سود کلانی را به دست می آورند البته بخش خصوصی بیشترین نقش را دارد و شهرداری این منطقه نیز این آمادگی را دارد جهت بهبود وضعیت به خصوص بحث جمع آوری و تفکیک از مبدا با پیمانکاران مجرب قرار داد انعقاد کند چون این موضوع می تواند یک درآمد پایدار برای شهرداری باشد.
وی اضافه کرد: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می شود و بیش از 180 تن زباله تولید شده است.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaoan6049nyy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما