تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۲
ساختمان شماره 2 شهرداری سراوان در سال 86 کلنگ زنی شده اما پس از گذشت 15 سال شهروندان همچنان چشم انتظار افتتاح آن هستند.
کمبود ماشین آلات آتش نشانی مهم ترین مشکل آتش نشانان سراوان است/15 سال چشم انتظاری برای افتتاح ساختمان شماره 2 آتش نشانی
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ خودروهای آتش نشانی در سراوان فرسوده شده و مواقع بحران امکان خدمت رسانی مطلوب وجود ندارد و شهرداری باکمبود تجهیزات و ماشین آلات مواجه است.

 از سوی دیگر ساختمان شماره 2 آتش نشانی شهرداری سراوان سالهاست که کلنگ آن بر زمین زده شده اما پس از گذشت بیش از یک دهه همچنان شهروندان این منطقه چشم انتظار قیچی ربان قرمز افتتاح آن هستند.

داشتن تجهیزات و امکانات لجستیکی در مواقع بحران که بتوان از کوچه پس کوچه های تنگ و معابر باریک عبور کند بسیار ضروریست و با توجه به مسافت طولانی که سراوان با مرکز استان دارد می طلبد مسئولین نسبت به تهیه و تامین تجهیزات اهتمام کافی را داشته باشند.

از آنجایی که آتش نشانی شغلی پر خطر و استرس زاست و هنگام بروز حادثه نیاز به سرعت عمل بالا و تبحر دارد اما کمبود امکانات و ماشین آلات در این شهر به یک خلاء بزرگ تبدیل شده و امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده با این تفاسیر با توجه به ضرورت و اهمیت داشتن تجهیزات ضروریست تامین امکانات مورد نیاز در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

خودنمایی کمبود امکانات و ماشین آلات آتش نشانی در سراوان
 
محمد امین سیدی شهردار سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: ساختمان شماره 2 آتش نشانی سراوان در سال 86 کلنگ زنی شده و اعتبار آن به صورت کامل از سمت دولت پرداخت شده اما این اعتبار در سنوات گذشته در مواردی غیر از این پروژه هزینه شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر از محل درآمدهای شهرداری اعتبار برای ادامه ساخت ساختمان آتش نشانی جدید در نظر گرفته شده  که نصب درب و پنجره در حال انجام است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: از پنج خودروی آتش نشانی در سراوان چهار دستگاه معیوب است و تنها با با یک دستگاه خودرو اقدام به اطفاء حریق می کنیم.
 
سیدی خاطر نشان کرد: در زمینه نیروی انسانی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و به تازگی 18 نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آتش نشانی شهر شدند و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.
 
وی تصریح کرد: به دلیل کم عرض بودن معابر سطح شهر و ترافیک بالا در سراوان هنگام وقوع حادثه با مشکل مواجه می شویم.
 
شهردار سراوان گفت: با سازمان شهرداری های کشور در خصوص در اختیار قرار دادن خودرو و تجهیزات آتش نشانی صورت گرفته قول هایی داده شد اما انتظار می رود این مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.
 
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcexv8znjh8epi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما