تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
اگرچه رئیس جمهور همواره از زحمات کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرده، اما برخی جریانات به بهانه حمله به دولت بی توجهی رئیس جمهور به کادر درمان را دستاویزی برای بی انگیزه کردن این قشر زحمت کش قرار دادند.
کم رنگ کردن تقدیرهای رئیس جمهور از کادر درمان بهانه ای تازه برای حمله به دولت
به گزارش عصرهامون به نقل از  راه دانا؛ با مروری بر سخنرانی های رئیس جمهور در طول یک سال گذشته در بسیاری از نشست های تخصصی و عمومی از جمله جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، سخنرانی در جلسه هیئت دولت و حتی در سخنرانی های عمومی از رسانه ملی و یا در سفرهای استانی به خوبی می توان دریافت که رئیسی در مدت یک سال گذشته همواره قدردانی از کادر درمان در مقابله با کرونا را امری اثرگذار برای مهار شیوع این ویروس در کشور دانسته و از زحمات آنها تقدیر کرده است.

این میان اما برخی جریانات مخالف دولت با هدف حمله به دولت، کادر درمان را بهانه ای قرار داده ت با دستاویز قرار دادن یک جمله ناقص، کادر درمان را از ایستادگی در جبهه سلامت بی انگیزه کند.

انتشار یک فایل صوتی از صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در مراسم اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران که در آن از زحمات بسیجیان و طلاب که جهادی و دوشادوش کادر درمان ، در دوران اوج گیری کرونا علاوه بر خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از کرونا، سنگ صبور کسانی بودند که عزیزانشان را از دست دادند سعی در تقطیع سخنان رئیس جمهور کرده تا وانمود کنند رئیسی بیش از کادر درمان، مقابله با کرونا را مدیون بسیج و طلاب است!

این میان اما مرور قدردانی‌های رئیس‌جمهور از کادر درمان  نشان می‌دهد که رئیسی طی یک سال گذشته و حتی از دورانی که برنامه‌های انتخاباتی خود را برای ریاست‌جمهوری اعلام می‌‌کردند، بارها از فداکاری‌های کادر درمان گفته‌اند و این مهم چیزی نیست که بر هیچ کس از مردم تا مسئولان پوشیده باشد.

در کمتر جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بوده که رئیس‌جمهور در آغاز سخنان خود بابت فداکاری‌های کادر درمان از آنها قدردانی نکند. رئیسی در ۲۸ اسفند همزمان با آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ گفت: از مردم، متخصصان و کادر درمان به خاطر همکاری و همراهی در مقابله با کرونا تشکر می‌کنم. قبل‌تر از آن هم در آبان ۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامی‌داشت هفته بسیج و تجلیل از روحیه بسیجی دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا، گفت: کادر بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران با روحیه جهادی و بسیجی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا مشغول ایثار و فداکاری هستند و با حفظ و تقویت این روحیه می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

قدردانی رئیس جمهور از کادر درمان تنها در کلام ختم نشد بلکه پیگیری مطالبات آنها نیز از سوی دولت مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت. برخی مطالبات کادر درمان در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و پیگیری آن از سوی رئیس جمهور به وزیر بهداشت ابلاغ می شد.

در آبان ۱۴۰۰ رئیس جمهور با قدردانی از تلاش و فداکاری کادر درمان، تأکید کرد: پرداخت مطالبات کادر درمان کشور با اولویت انجام شود همچنین در مرداد ۱۴۰۰ در همین ستاد، رئیسی با تأکید بر لزوم تسریع در پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت جهادگونه و فداکارانه مدافعان سلامت، اظهار داشت: پرداخت مطالبات معوق کادر درمان باید جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه باشد؛ همچنین باید نسبت به ترمیم و تقویت بدنه کادر درمان از نیروهای دانشگاهی، نیروهای هلال احمر، نیروهای مسلح، نیروهای داوطلب و توانمند بسیجی، حوزویان و از عموم داوطلبان مردمی اقدام کنیم و نباید اجازه دهیم خدمات کادر درمانی دچار وقفه و اختلال شود.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، سخنان خود را با تجلیل از زحمات کادر درمان آغاز کرد و اظهار داشت: در ابتدا لازم است از عزیزان‌مان که در مراکز درمانی برای صیانت از جان مردم تلاش و مجاهدت می‌کنند، تقدیر و تشکر کنم.

نگاهی گذرا به مواضع رئیس جمهور در خصوص کادر درمان و تقدیر از زحمات آنها به عنوان کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادگی کردند نشان می دهد که رئیس جمهور نه تنها نسبت به این قشر زحمت کش بی تفاوت نیست بلکه رسیدگی به آنها را در اولویت کار وزارت بهداشت قرار داده و در این باره دستوراتی را به بخش های مربوطه ابلاغ نموده است.

به گزارش راه دانا؛ این میان اما برخی جریانات سودجو به نظر می رسد که درپی ماهیگیری از آب گل آلود از هیچ ابزاری به عنوان دستاویزی برای حمله به دولت سیزدهم چشم پوشی نکرده و آن را بهانه ای برای ناامید کردن مردم در کشور قرار می دهند.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfmcdymw6dj1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما