> عصر هامون - خیز بلند خیرین در دیار نخل و نگاره/ ۴۰ مدرسه ۳ کلاسه احداث می شود - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای محرومیت زدایی انجام شد؛

خیز بلند خیرین در دیار نخل و نگاره/ ۴۰ مدرسه ۳ کلاسه احداث می شود

9 تير 1401 ساعت 8:15

به همت خیرین در بخش مرزی بم پشت سراوان ۴۰ مدرسه سه کلاسه در حال احداث است.


به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ سراوان، شرقی ترین نقطه کشور همواره واژه محرومیت‌ را یدک می کشد، محرومیتی که با یک نگاه گذرا در روستاها و بخش ها به عمق آن‌ پی خواهید برد.

کمبود فضای آموزشی، مدارس کپری و خشت و گلی همواره در این منطقه مرزی خبرساز بوده اما از سوی دیگر بالاترین آمار احداث مدرسه خیرساز نیز متعلق به سراوان است که خیرین گام های استواری در این زمینه برداشته اند.

اینبار نیز برای زدودن غبار محرومیت و رفع مشکل تحصیل دانش آموزان در نقاط روستایی و مرزی در بخش بم پشت نهضت بزرگ مدرسه سازی روی ریل قرار گرفت تا باری دیگر ثابت شود ایرانیان برای داشتن ایرانی آباد از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

پرداختن به مقوله آموزش و تحصیل همراه مورد تاکید بوده اما از آنجایی که در سراوان و به ویژه بخش بم پشت شهرستان فاصله میان روستاها طولانی بوده و امکان رفت و آمد آسان‌ با توجه به وجود مسیر های صعب العبور و خاکی وجود نداشته گاها شاهد ترک تحصیل دانش آموزان بوده ایم.

علی ای حال یک خیر در یک اقدام کم نظیر با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی اقدام به احداث ۴۰ باب مدرسه سه کلاسه در بخش مرزی بم پشت کرد که در نوع خود بی نظیر است.

گام بلند خیرین در نهضت مدرسه سازی

میرکزهی بخشدار بخش مرکزی بم پشت در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: به همت یک خیر نیکواندیش در روستاهای محروم بخش بم پشت حداقل ۴۰ مدرسه سه کلاسه در حال احداث است.

وی افزود: در هفته جاری کلنگ‌زنی مدارس با حضور مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در‌ روستاهای این بخش انجام شد.

این مقام مسئول گفت: قرار شد هزینه تامین مصالح، حمل بار و کارگران توسط خیر پرداخت اما حمل از سراوان تا روستاهای مورد نظر توسط دهیاری و شوراها و مردم محلی انجام شود.

میرکزهی خاطر نشان کرد: مقرر شد در بازه زمانی سه ماهه مدارس تکمیل و تحویل شود.

وی تصریح کرد: با احداث این ۴۰ مدرسه در بخش مرزی بم پشت سراوان مشکل کمبود سرانه آموزشی در این منطقه مرتفع می شود.

بخشدار بم‌پشت گفت: در این اقدام خداپسندانه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای زدودن غبار محرومیت و رفع مشکل  فضای آموزشی در مقطع ابتدایی سرمایه‌گذاری شده است.


کد مطلب: 149088

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/149088/خیز-بلند-خیرین-دیار-نخل-نگاره-۴۰-مدرسه-۳-کلاسه-احداث-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir