تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۴
این روز ها در سایه شبکه های اجتماعی موج گسترده ای از بدحجابی در جامعه دیده می شود و برخی آرایشگران با قبح شکنی و زیر پا گذاشتن موازین اسلامی اقدام به انتشار تصاویر مشتریان خود به عنوان نمونه کار یا مدل در پیج های اینستاگرامی می کنند.
ترویج بی حجابی برای درآمد زایی بیشتر!/ تبلیغ آرایشگاه با انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، میل به آراستگی و زیبایی مسئله‌ای جدا ناپذیر از زنان در طول تاریخ بوده است، در هر دوره‌ای زنان برای زیباتر شدن از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌کردند و این ابزار‌ها به مرور زمان متنوع‌تر و بیشتر شد، به طوری که اگر در گذشته این ابزار تنها خلاصه در استفاده از سرمه و حنا می‌شد، اما امروزه به کاشت ناخن ، مژه و ابرو و خیلی موارد زیبایی رسیده است.

این روز ها برخی آرایشگران بدون در نظر گرفتن به شئونات اسلامی اقدام به انتشار تصاویر مشتریان خود به عنوان نمونه کار یا مدل در صفحات فضای مجازی به خصوص پیج های اینستاگرام می کنند.

بر اساس ماده 17 قانون جرایم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه ‎های رایانه‎ ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. 

باز نشر چنین عکسهایی در کنار خدشه به شئونات اسلامی از لحاظ روحی و روانی موجب  آسیب جدی به پیکره خانواده  می شود.

یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از مراجعه به یکی از آرایشگاه های زاهدان و انجام آرایش مو آرایشگر بدون اجازه عکس بنده را به عنوان نمونه برای جذب مشتری در پیج اینستاگرام خود منتشر کرد.

وی ادامه داد: اما چند روز بعد یکی از دوستانم به من زنگ زد و از انتشار عکس بنده در کانال آرایشگاه خبر داد که پس از تماس و اعتراض عکس بنده از روی کانال آرایشگاه حذف شد.

این شهروند افزود: با وجود اینکه به گفته آرایشگر تمام گروه مشتری های خانم هستند با این حال انتشار این تصاویر در فضای مجازی  برخلاف شئونات اسلامی است.

فضای مجازی به صورت افسار گسیخته ای جامعه و جوانان را تهدید می کند

معصومه کیخا؛ کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه امروزه با یک بحران جدی در معقوله حجاب رو به رو هستیم بیان کرد: از پیامدهای مهم بحران فرهنگی و ترویج پدیده بی حجابی در جامعه مشاهده می شود که سبب شده رابطه های عاطفی از چهار چوب خود بیرون آمده و جامعه را دچار تزلزل کند.

وی افزود: در چند سال اخیر با ورود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تغییرات زیادی در حوزه زندگی مردم ایجاد شده است و تمامی قسمت های زندگی مردم را دچار تغییر و تحولات جدی کرده که بخش عمده این تغییر و تحولات در سبک زندگی و تغییر رفتار اجتماعی مردم و مخصوصا حجاب بانوان جوان است.

این کارشناس با اشاره به ترویج بی حجابی در شبکه های اجتماعی تصریح کرد: امروزه دختران ما با خودنمایی و آرایش های غلیظ در فضای مجازی عملا به جای ترویج حجاب و عفاف برخلاف آن عمل کرده و به نوعی عامل تبلیغ مدلینگ غربی به حجاب اسلامی شده‌اند.

وی ادامه داد: استفاده کسب و کارها امروزه با شبکه های اجتماعی گره خورده است و بسیاری مشاغل در این صفحات مشغول تبلیغ برای خود هستند که بعضی از این حرفه ها پا را فراتر گذاشته و عملا بی حجابی را در بین مردم رواج می دهند.

کیخا با اشاره به نظارت بیشتر متولیان امر در این خصوص اذعان کرد: کسب و کارهایی که مستقیم با مقوله حجاب در ارتباط هستند مانند سالن های زیبایی، فروش شال و روسری و لباس باید با نظارت مستقیم دستگاه های ذیربط صورت گیرد چرا که انتشار این تصاویر در صفحات مجازی خلاف شئونات اسلامی و ایرانی است.

وی افزود: صیانت از حریم خصوصی و حفظ عکس های فرد از حقوق اولیه شهروندی است که بعنوان یک دغدغه مهم و غیر قابل گذشت برای افراد محسوب می شود، در جامعه اسلامی انتشار عکس به دلخواه و یا ناخواسته در فضای مجازی به خصوص برای خانم ها قوانین مخصوص به خود را دارد.

این کارشناس تصریح کرد: متاسفانه در سایه غفلت کنترل های اجتماعی افرادی از این خلا و البته ناآشنایی برخی افراد از حقوق شهروندی از تصاویر دیگران سو استفاده کرده و برای تبلیغات خود به خصوص در صنف آرایشگری اقدام به انتشار عکسهای مخالف شئونات اسلامی می کنند.

وی گفت: مهمترین تاثیر مخربی که فعالیت این حرفه ها دارند از بین بردن و کم رنگ کردن عفاف در بین دختران و بانوان است.

کیخا خاطرنشان کرد: هجوم فرهنگ غرب به فرهنگ اسلامی و ایرانی و کوتاهی دستگاه های متولی نسبت آموزش های لازم و کافی در خصوص اصل حجاب و فرهنگ عفاف برای دختران و پسران از دلایل بروز بد حجابی و کم حجابی در جامعه شده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjvhevyuqexaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما