ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> سهم جوان ترین استان کشور از سهمیه فرزندآوری استخدامی صفر! | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
سیستان و بلوچستان از سهمیه فرزند آوری برای پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش محروم شد.
سهم جوان ترین استان کشور از سهمیه فرزندآوری استخدامی صفر!
به گزارش عصرهامون، در آزمون اردیبهشت ماه استخدامی آموزش و پرورش مقرر گردید قانون حمایت از فرزندآوری و امتیاز آن در آزمون استخدامی مصوب شده در مجلس انقلابی در کل کشور به جز مناطقی که درصد فرزند آوری آن بالای ۲/۵ درصد باشد، اعمال شود در این بین سیستان و بلوچستان که جوان ترین استان کشور است و نرخ بیکاری در آن زیاد است به جرم فرزند آوری و کمک به جمعیت کشور تنبیه شد.

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه تصمیم هایی گرفته شد تا استان هایی که رشد جمعیتشان بالاست سهمیه هاشان تعدیل شود، گفت: در این خصوص مکاتباتی انجام دادیم و به جد پیگیر هستیم تا تجدید نظر صورت گیرد و سهمیه استان به حالت اول برگردد.

در سال گذشته اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس در خصوص اعتراض به شروط مندرج در دفترچه آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ گفت: در بخشی از این دفترچه ذکر شده در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازای تأهل و هر فرزند ۲ امتیاز و مجموعاً حداکثر تا ۱۰ امتیاز به امتیاز محتسبه آزمون کتبی داوطلبان اضافه می‌شود، اما متاسفانه در اقدامی عجیب در صفحه 5 دفترچه سازمان سنجش تبصره ای آمده که بر اساس آن امتیازات مذکور برای استان‌هایی لحاظ می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل داوطلب بالای ۲/۵ نباشد"

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با بیان اینکه موضوع حمایت از فرزند آوری و ضرورت توجه به افزایش جمعیت کشور، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس بوده است، اما متاسفانه با لحاظ چنین تبصره ای در دفترچه آزمون استخدامی یکی از مشوق های فرزندآوری نادیده گرفته می‌شود و از طرفی تنها استانی که مشمول چنین تبصره‌ای می‌شود استان سیستان و بلوچستان بوده که نرخ باروری اش بالای 2.5 است. با توجه به اینکه این استان به لحاظ نیروی انسانی نیز بسیار محروم بوده شیطنتی از سوی برخی افراد صورت گرفته تا مردم را نسبت به نظام بد بین کند. تبصره مذکور برخلاف منویات مقام معظم رهبری و عدالت بین همه آحاد جامعه در بحث فرزندآوری است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcew78zzjh8nvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما