تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس مبنی بر "ما مقاوم هستیم"، گفت: جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد.
جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد
به گزارش عصرهامون،نشست خبری تشریح برنامه های چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از اصحاب رسانه سیستان وبلوچستان در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

دفاع مقدس بارزترین نوع ایستادگی مردم در مقابل دشمن است

سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دفاع مقدس از مهمترین مقاطع مهم و تاریخ ساز در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت ها و ایثارگری های فرزندان برومند ملت ایران است.

وی با بیان اینکه برنامه های امسال هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می شود، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است، که در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

سردار فقیری با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی ایران به تنهایی در مقابل کل جهان ایستادگی کرد، گفت: جنگ هشت سال دفاع مقدس تبدیل به بزرگترین عبادتگاه برای جمهوری اسلامی شد و جلوه های انسانیت در آن رقم خورد.

وی ادامه داد: عواملی در دفاع مقدس وجود داشت که نیاز امروز جامعه ما است، این را دشمن متوجه شده و ما باید بدانیم نیاز امروز جامعه به عنوان سرمایه اجتماعی در جهت ایجاد انگیزه، اعتماد و انسجام ملی همین اتفاقی است که در دفاع مقدس افتاده و آن اتحاد و همدلی و پیروی از فرامین رهبر انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مدیریت و نقش امام به عنوان مرکز ثقل راهبری دفاع مقدس، نقش امام در وحدت و انسجام مردم، ارتش و نیروهای مسلح اثرگذار بود و توانستیم همه متحد و واحد با هم در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم.

وی تاکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس که بیش از 2 هزار و 878 روز اتفاق افتاد حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.
سردار فقیری ادامه داد: دفاع مقدس مجموعه مجاهدت ها و تلاش های ملت مسلمان غیور ایران است که در برابر تجاوز صدام و رژیم بعثی که به نیابت از استکبار به ایران اسلامی انجام دادند و ملت ایارن با تمام توان خود در برابر دشمن ایستادگی کرد و بعد از هشت سال دشمن را نامید کرد و جمهوری اسلامی حفظ شد.

وی گفت: جهاد تبیین در جهت جلوگیری از تحریف دفاع مقدس در دستور کار است زیرا کسانی هستند که می خواهند بر عکس فرامین حضرت امام (ره) اقدام کنند، که باید در برابر آن مقاومت کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: در مجموع برنامه های کمیته سپاه و بسیج 16 برنامه قبل از هفته دفاع مقدس، 15 برنامه در طول هفته و 124 عنوان برنامه در روزشمار پیش بینی شده که حدودا 2 هزار و 983 برنامه در سراسر استان توسط نواحی و حوزه ها و پایگاه های مقاومت اجرا خواهیم شد.

سردار فقیری افزود: شرکت در نمازهای جمعه و سخنرانی فرماندهان در بین خطبه های نماز جمعه، صدور بیانیه توسط اقشار مختلف، اعزم تیم های پزشکی و ویزیت رایگان در مناطق محروم، افتتاح پایگاه های مقاومت، اجرای سرودهای دفاع مقدس، نمایش های خیابانی، تشریح عملیات کربلای پنج، نواختن زنگ مهر و مقاومت و اجرای رزمایش کمک بی منت در آستانه ماه مهر از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

دفاع مقدس انقلاب را تثبیت کرد

سردار غلام نبی کوهکن، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان وبلوچستان در ادامه این نشست بیان کرد:  دفاع مقدس انقلاب را تثبیت و برای ما سرمایه گذاری کرد، پس از هشت سال جنگ تحمیلی نیز این مسیر تداوم داشت و امروز مدافعین حرم، مدافعین وطن و سلامت رویش دفاع مقدس هستند.

وی افزود: در راستای گرامیداشت برنامه های امسال کمیته های چهارده گانه تشکیل شده و در اولین روز از هفته دفاع مقدس توفیق داریم تا در محضر رهبر معظم انقلاب باشیم که این مراسم روز ۳۰ شهریور در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود و تعدادی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، هنرمندان، مداحان و تعدادی از اقوام در این مراسم حضور دارند و از آنجا به صورت زنده با همه استان‌ها ارتباط برقرار و به صورت زنده نیز از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه حدود 400 برنامه در سامانه دفاع مقدس ثبت شده است، گفت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، حضور رزمندگان و فرماندهان در برنامه های تلویزیونی، فضا سازی شهر، برگزاری رژه و صبحگاه های مشترک در سطح استان، دیدار خانواده شهدا، برگزاری یادواره های شهدا در محلات، برگزاری مسابقات ورزشی و تیراندازی، برگزاری نمایشگاه های دفاع مقدس، شب شعر، رونمایی از کتاب های مربوط به دفاع مقدس، بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از جمله برنامه های مهم در این ایام است.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcae6n6a49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما